Aviseringar
Rensa alla

Töntig nykterist?!?


Ämnesstartare

Hakuna matata:

Alkohol är endå bara gift[y]

gott gift[cute]


   
SvaraCitera

"jag deklarerar... PÅ INTERNET"

- [surprised][surprised][surprised] Jag vill aldrig mer se dej!

Det går ej till så, den finns ingen värdering inblandad. Alkohol är ingen värderingsfråga, lika avgörande som om man ger sina blommor kallt eller varmt vatten.


   
SvaraCitera

kfufu:

gott gift

Speciellt jägermeister, man ska inte supa i sej, man ska dricka det fint[cool]
Wisky får jag därimot alltid kväljningar av, så de håller jag mer borta ifrån[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hakuna matata:

Speciellt jägermeister,

MUMS [bigcheers]


   
SvaraCitera

Töntigt tror jag inte att de tycker att det är.

Men när du kommer upp i åldern när tjejen din börjar gå på krogen och är onykter, så gör du nog bäst i att inte gnälla på det, om du nu har sagt att du inte har emot att andra dricker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrdude93:

Men om vi ska bli ihop så vill jag att hon ska veta vad jag tkr om alkohol..

Förr eller senare kommer ämnet fest komma upp och säg bara att du inte gillar alkohol då. Om du bara drar upp det mitt från ingenstans är det som att anklaga henne för att dricka för mycket och att du inte vill att hon gör det [y]

.. skulle jag trott [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Jag tycker inte att personer som är nykterister är töntiga men jag stör mig helt klart på dom

Why?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen aning faktiskt , vissa kan väl se det som halvtråkigt om dom själva är partynissar . är hon det ?


   
SvaraCitera

Tycker det är sexigt med människor som vågar stå emot alkohol!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg som det är bara. Själv drack jag inte heller i din ålder, inte snusat eller rökt. Många jämnåriga till mig säger att det var moget och starkt, medan ett gäng mindre "vuxna" tyckte jag bara var en torris. Nu när man ser tillbaka på den tiden förstår man att det var moget och man skrattar åt småfjortisar som ber en köpa ut åt dem.

Stå på dig och var den du är!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrdude93:

Tycker tjejer (som dricker) att man är töntig bara för att man är nykterist?[shake]

Det tror jag inte. Om hon inte är fjortis lär hon inte bry sig. Alla trevliga tjejer bryr sig inte om sådant [smile]


   
SvaraCitera

detberorpå:

det beror på vad du har för anledning

Så man måste ha en anledning till att inte vilja dricka alkohol? [tard]

Håller med isola.
Man är knappast töntig för att man inte dricker och inte på något sätt tråkigare än dem som dricker även om de skulle anse det.
Jag har klarat mig bra utan alkoholen i snart 21år och tänker fortsätta på den vägen, och inte tycker de tjejer som man har fattat större intresse för att man är tråkig för det.

Lev nyktert, sup Coca-Cola [cool]


   
SvaraCitera

Hampie:

Why?

Nu ska jag inte dra alla över en kam, men nykterister tenderar att vara en typ av personer som jag stör mig en smula på. Jag vet inte exakt vad det är.
Ligger väl till ungefär så här skulle jag tro; Folk som väljer bort alkohol gör det inte bara för att dom inte tycker om alkohol utan det är något som kommer igen i deras personlighet och attityd till saker och ting.
Det är inte just det där med alkohol som jag stör mig på utan det är mer hela karaktärsdraget. Bottnar nog delvis i att jag har lite svårt att förstå mig på den typen helt enkelt


   
SvaraCitera

Jag skulle störa mig mer på någon som dricker sig full varje helg än på någon som aldrig dricker, så länge den som inte dricker accepterar att jag gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Folk som väljer bort alkohol gör det inte bara för att dom inte tycker om alkohol utan det är något som kommer igen i deras personlighet och attityd till saker och ting.

Och vad mer då, ön att inte supa?

6laxari1laxask:

Bottnar nog delvis i att jag har lite svårt att förstå mig på den typen helt enkelt.

Känns ju lite synd.


   
SvaraCitera