Aviseringar
Rensa alla

Töntigt med moped i gymnasiet?


Ämnesstartare

Tjena. Jag tänkte att köpa en moped för mina cash. Jag går i nian nu och ska börja i gymnasiet nästa år. Mina föräldrar tycker inte att det inte är lönt att köpa en moped nu eftersom det kostar mycket och dem säger att det är töntigt i gymnasiet så jag kan bara ha moppen i ett år. Själv tycker jag att en moped är ju ett transport medel precis som en cykel. Ser inget töntigt med det. Man kanske inte ska stå utanför skolan och leka cool med den precis då blir det ganska töntigt.
Vad tycker ni??


   
Citera

johan hult


   
SvaraCitera

inte mer töntigt än i högstadiet.


   
SvaraCitera

det är alltid töntigt


   
SvaraCitera

dvs. om det inte är en sån där fränig retro-moped som skinheads och mods brukar ha.


   
SvaraCitera

kraftgrabb:

Ser inget töntigt med det


   
SvaraCitera

Jättetöntigt, det är ALLTID töntigt med moped.

Dräparen:

dvs. om det inte är en sån där fränig retro-moped som skinheads och mods brukar ha.


   
SvaraCitera

haha älskar sånna här trådar [crazy]

svar: vet ej, men geiger och dräparen har väl koll


   
SvaraCitera

alltså beror väl på
i ettan tyckte jag (och många andra) att det är töntigt med moped därför börjad emånga moppekillar cykla till skolan istället
nu känner jag lite mer /care över det hela, sålänge det används som transportfordon och inte en statuspryl


   
SvaraCitera

Gör som du vill.


   
SvaraCitera

kan nog bero på vart du bor lite. boru ute på landet och ska gå bygg elr nåt så äre nog inte problemas. hehe.


   
SvaraCitera

Bor du på landet spelar det ingen roll, men bor du i någon "storstad" så skippa moppen om du inte vill bli töntstämplad.


   
SvaraCitera

beror väl på vilka kretsar du hänger i?


   
SvaraCitera

Minns att alla killar (som ville spela coola) hade mopeder på högstadiet, på gymnasiet såg jag inte till en enda moped.


   
SvaraCitera

haha älskar sånna här trådar [crazy]

svar: vet ej, men geiger och dräparen har väl koll


   
SvaraCitera