Aviseringar
Rensa alla

Tözens nya liv som nykterist [n]


Ämnesstartare

Tözen:

plus på listan.

Det finns ju så oändligt mycket mer positiva saker man kan lista upp som kommer när man inte dricker, än en lista på de positiva ting som kommer när man dricker.

Klart du skall vara nykterist och inte dricka alls!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Det finns ju så oändligt mycket mer positiva saker

jo,men att d egenterligen inte är gott och man kan köra och komma hem hur man vill är största plus på min lista. men alla minus kommer nä'r d gäller ångest och att jag inte har kul ute utan alkohol. [n]

massgrav:

Klart du skall vara nykterist och inte dricka alls!

Funderar på d nu ja och hoppas jag känner samma senare. ;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

men alla minus kommer nä'r d gäller ångest och att jag inte har kul ute utan alkohol

Lär dig att ha kul utan alkohol i "sådana" situationer så, det är ju bara börja gå på fester utan att dricka och ha minst lika kul. Fast är det dräggfylla så är det ju såklart inte så jävla roligt..

Tözen:

Funderar på d nu ja och hoppas jag känner samma senare. ;(

Varför vela? bara göre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Lär dig att ha kul utan alkohol i "sådana" situationer

mjo,eller sluta gå ut[n]

massgrav:

Varför vela? bara göre!

du har rätt[sad]inge mer![sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

eller sluta gå ut[n]

Det behöver du ju inte göra, man kan gå på fester, spelningar och vadsomhelst utan att behöva dricka. Och man har oftast sjukt mycket roligare än de som är fulla iaf, eftersom att du minns både dina och deras missöden som du sen kan sitta och skratta åt [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

. Och man har oftast sjukt mycket roligare än de som är fulla iaf,

just det problemet jag har,jag har inte kul utan sprit. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ag har inte kul utan sprit. [n]

Lär känna dig själv och utifrån det ha roligt utan sprit [wink], enklare än vad folk tycks tro


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra. Mycket bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan um:a istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Lär känna dig själv och utifrån det ha roligt utan sprit , enklare än vad folk tycks tro

antar d [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skära sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Min egna nykterhetstråd, tips på roliga saker man kan göra utan alkohol eller tips på ångesthantering utan alkohol. Egna erfarenheter?[smile]

ångerhantering = vet ej
tips att göra utan alkohol = gör allt du annars gör utan att blanda in alkoholen kanske? [crazy] funkar för mig o många andra [y]

Tözen:

ändå socialt

man blir inte mindre social bara för att man inte har druckit. alkoholen ger en falsk bild av en ändå. boostar kanske upp självförtroendet ett tag men det är ju som självförtroende på flaska [crazy] räcker bara tills det är slut. bättre med äkta självförtroende så man bl.a slipper slösa pengar på skiten

massgrav:

helnykterist

är du det? [smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Blivit för mycke spritdrickande i ensamhet själv hemma i ångesthämmande

Känner mig själv sjukt ensam ibland och vet hur det är. Alkohol dränker sorgerna! Men man får väl ta det när man flyttar till huvudstaden utan att känna någon alls, I guess[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

självförtroende på flaska

det jag menar

LightInDarkness:

tips att göra utan alkohol = gör allt du annars gör utan att blanda in alkoholen kanske?

funkar inte när polare hellre går ut och dricker än gör andra saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

funkar inte när polare hellre går ut och dricker än gör andra saker.

drf man skaffar polare som kan ha kul utan att dricka 😀


   
SvaraCitera