Aviseringar
Rensa alla

Toffeldagen!!


Ämnesstartare

Zapetta:

Vill göra till middag men min sambo vägrar [cry][cry]

Efterrätt/mellis ju!

trubdruider:

är det sånt idag?

Det äre

stereo total:

Jag ska grädda våfflor ikväll. Kommer ha grädde och hallonsylt till. Längtar. Har inget annat att äta så länge hemm

Pannkisar. Om ingredienserna räcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ätit massor.
Har paltkoma.
Ligger död i soffan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Föredrar pannkakor om jag skall vara ärlig.


   
SvaraCitera

isola:

Har ni eller ska ni grädda våfflor idag?

Ja.

isola:

Vad äter ni till era våfflor?

Grädde & jordgubbssylt blev det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Efterrätt/mellis ju!

Nä det blev inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det äre

vet inte om jag borde bry mig eller skita i det [sad]
kluven. hmmmmmmmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga våfflor här inte. Me no like them wafflez! [blush]


   
SvaraCitera
mynona

Sådana åt jag i torsdags. Men jag föredrar hallonsylt framför jordgubb.

isola:

Vilket är det bästa våffelreceptet?

Min farmor brukar lägga grädde och mycket mjölk i själva degen, tror jag. Vet inte om jag minns det rätt, men hennes våfflor är obeskrivligt underbara. Jag får inte nog.

isola:

Vad äter ni till era våfflor?

Hallonsylt och grädde, men min absoluta favoritsylt är hjortron. Som liten ville jag enbart ha blåbärsylt, men det åt jag så ofta att jag fick nog av det.


   
SvaraCitera

Åt våfflor förra söndagen pga var hos mamma då. Far min äger ej något våffeljärn.

På våfforna hade jag Ben & Jerry's chocolate fudge brownie, mkt gott[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Min farmor brukar lägga grädde och mycket mjölk i själva degen, tror jag. Vet inte om jag minns det rätt, men hennes våfflor är obeskrivligt underbara. Jag får inte nog.

mynona:

Hallonsylt och grädde, men min absoluta favoritsylt är hjortron. Som liten ville jag enbart ha blåbärsylt, men det åt jag så ofta att jag fick nog av det.

Känner lite detsamma med hallonsylt. Fick det på mackor som liten. Och på pannkisar förstås.

Tobbish:

nga våfflor här inte. Me no like them wafflez! [blush]

Is

Zapetta:

Nä det blev inget.

trubdruider:

vet inte om jag borde bry mig eller skita i det [sad]
kluven. hmmmmmmmm

Man borde faktiskt fira våffeldagen som vilken annan högtid som helst, hörrni. Bjöd folk på jättegoda våfflisar jag gräddat. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

På våfforna hade jag Ben & Jerry's chocolate fudge brownie, mkt gott[cute]

Borde kanske ge BJs märke en chans till. Åt en sådan sort som var så äcklig så äcklig att jag inte tittat åt BJhållet igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Me no like them wafflez! [blush]

Hur kan man inte gilla våfflor? Gillar du inte pannkakor eller plättar då heller????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man borde faktiskt fira våffeldagen som vilken annan högtid som helst, hörrni. Bjöd folk på jättegoda våfflisar jag gräddat. [cool]

Åh, våffelklappar! Det skulle helt klart göra underverk för dagens högtidlighet i mina ögon! Vi får organisera något sådant till nästa års våffeldag isåfall! Typ som blandskivebyte, fast om man vill vara med får man köpa något för typ 50kr, sedan få en adress till vem det ska skickas till?! [cute]

Annars vore chokladdagen något fint! Skulle gärna bjuda vänner på choklad! [blush]

Zapetta:

Hur kan man inte gilla våfflor? Gillar du inte pannkakor eller plättar då heller????

Faktiskt inte! Är lite tokig på det planet. [surprised] Gillar fläskpannkaka dock, men vanlig pannkaka får jag nästan kväljningar av oset ifrån, har varit så sedan jag var... så långt jag kan minnas faktiskt! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har ätit våfflor i en vecka.

jag köper färdig smet och scteker i mitt våffeljärn från 80-talet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man borde faktiskt fira våffeldagen som vilken annan högtid som helst

En högtid som grundar sig på en missuppfattning och ordsammandragning är inte riktigt som vilken "högtid" som helst.


   
SvaraCitera