Aviseringar
Rensa alla

Tog mitt andra piller idag..


Ämnesstartare

Jag började med cerazette igår, tog mitt andra piller idag. Jag vet att det finns en del trådar om cerazette och jag har läst igenom dom men hittar ändå inte svaren på alla mina frågor där! Jag undrar ialf:

Många säger att ni fått blödningar, när började era blödningar och hur kraftiga var dom? hade ni någon mensvärk?

Vilka andra biverkningar fick ni och isåfall hur länge varade dessa?
Typ som huvudvärk, yrsel, finnar, irriterad etc.

Någon som fått någon allvarligare biverkning som varit fara för livet? 😛 vet att det inte är lika stor risk med minipiller men oroar mig ständigt över detta att ta hormoner överhuvudtaget..

Jag har redan börjat känna av att jag är mer irriterad men kan bero på annat också för känns som det är lite tidigt för det :P.

Hoppas ni kan ge svar på mina frågor :), snälla seriösa tack!


   
Citera

jag äter ett annat p-piller, värsta biverkningen är tveklöst ökad aptit
händer att man lipar dagarna i ända också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får lättare finnar,aptiten minskade,huvudvärk


   
SvaraCitera

blondieyou:

Någon som fått någon allvarligare biverkning som varit fara för livet? 😛 vet att det inte är lika stor risk med minipiller men oroar mig ständigt över detta att ta hormoner överhuvudtaget..

jag mådde jätte dåligt av det[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

21MysigaCentimeter:

jag mådde jätte dåligt av det

xD


   
SvaraCitera

hehe


   
SvaraCitera

blondieyou:

Många säger att ni fått blödningar, när började era blödningar och hur kraftiga var dom? hade ni någon mensvärk?

jo, jag hade vanlig riklig mens första veckan, men sen var det ett uppehåll. sen har jag haft två dagar pyttelite typ med 1-2 månaders mellanrum. det kan komma lite när det känner för det! men det kommer inte så mycket så det är ingen risk att det blöder igenom byxor eller så!

blondieyou:

Vilka andra biverkningar fick ni och isåfall hur länge varade dessa?

hm.. viktuppgång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

värsta biverkningen är tveklöst ökad aptit

Ja det har jag redan märkt av men det stör mig inte så mkt eftersom jag behöver gå upp i vikt. Men går d över med tiden tro? :/ kan ju va ett problem eftersom man inte kan äta hela dagarna hehe.

Tözen:

får lättare finnar,aptiten minskade,huvudvärk

Inte roliga biverkningar :(. har redan märkt av huvudvärk och lite mer finnar. men aptiten har snarare ökat. Tänker på mat konstant.

21MysigaCentimeter:

jag mådde jätte dåligt av det

LOL

gethsemane:

jo, jag hade vanlig riklig mens första veckan

Okej jag va orolig för att mensen bara skulle fortsätta typ 2 månader i sträck o lika riklig, det hade varit jobbigt!

gethsemane:

så det är ingen risk att det blöder igenom byxor eller så!

Det var ialf skönt att höra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blondieyou:

Inte roliga biverkningar :(. har redan märkt av huvudvärk och lite mer finnar. men aptiten har snarare ökat. Tänker på mat konstant.

Har fått flera finnar över en dag bara,jag hatar dom,och huvudvärk oftare,dock hade jag d ofta förut med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Har fått flera finnar över en dag bara,jag hatar dom,och huvudvärk oftare,dock hade jag d ofta förut med.

Samma här, både huvudvärk o finnar. Hoppas det försvinner efterhand :(.. Iofs jag har alltid haft lätt för att få huvudvärk också men om det inte försvinner så kan man ju inte stå ut me det bara för att ha sex :S.

Kom på en ny fråga: Hur kommer det sig att ni ville ha minipiller istället för p-piller?

Jag åt p-piller under ca 2 år men sen fick svamp hela tiden och trodde att det kunde va orsaken pga östrogenet. Sen tänkte jag ständigt på blodproppsrisken, så det fick bli detta. Men får se hur det blir med blödningar och sånt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

21MysigaCentimeter:

jag mådde jätte dåligt av det[sad]

Dessutom så förlorade du dina svenskakunskaper, va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blondieyou:

Kom på en ny fråga: Hur kommer det sig att ni ville ha minipiller istället för p-piller

jag ville inte,dock fick jag svårare ångest med kombinerade vilket jag märkte nu när jag sluta med dom.Hade för högt blodtryck=jag fick inte=sjukt arg då jag inte ens har sex utan ville ha dom för att bestämma om jag ville han mens eller inte,men förhoppingsvis kommer dom till nytta inom en snar framtid.

blondieyou:

Men får se hur det blir med blödningar och sånt..

jag väntar spännt oxå om jag blir lyckligt lottad eller inte!


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Dessutom så förlorade du dina svenskakunskaper, va?

läskigt sånt där[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

fick jag svårare ångest med kombinerade

Jag fick också sjuk ångest av mina kombinerade, tänkte hela tiden på att jag skulle få blodpropp eller stroke och sånt..

Det där med högt blodtryck lät inte bra :/ men när jag läste igenom cerazettes information stod det att man skulle va försiktig med att använda dom om man lider av högt blodtrygt el har haft blodpropp och sånt :S jag trodde inte det fanns någon ökad risk för det med dessa. Det sa ju barnmorskan som skrev ut dom men börjar bli orolig nu. Det är detta jag ständigt har ångest över..

Tözen:

jag väntar spännt oxå om jag blir lyckligt lottad eller inte!

Får hoppas vi blir dom lyckligt lottade som inte får mens 🙂 men hur länge har du tagit dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blondieyou:

Det är detta jag ständigt har ångest över..

äh,dör du så dör du,d gör du förr eller senare.

blondieyou:

men hur länge har du tagit dom?

3 veckor,fick mens efter 4 piller en vecka efter min förra,inte lovely om man säger så.


   
SvaraCitera