Aviseringar
Rensa alla

Tolka killar


Ämnesstartare

Så såhär är situationen. En kille i min klass ville bjuda mig på bio, hade någon dag helt random sagt att jag ville kolla på Catching Fire, dock ville ingen av mina kompisar kolla med mig. Killen som bjöd ut mig är jätteintresserad av film men verkade inte speciellt intresserad av denna film. Någon dag/vecka efter så bjuder han mig på bio men jag säger väldigt snällt nej. Vi går i samma klass, och det har väl gått ett litet tag sedan händelsen. Tycker jag ser honom stirra lite ibland, men kanske bara min inbillning… är läget lugnt eller borde jag undvika honom? Går i 2:an nu och det är ju ett bra tag innan vi tar studenten, vill inte att allting ska bli awkward för han är en snäll pojk.


   
Citera
reben

asså försök inte ens killar går inte att tolka ?

säg bara nej o va snäll i övrigt är väl inte konstigt du ej vill gå på bio, säg du ska se den med ngn annan elr ngt om du nu ej vill med hnm


   
SvaraCitera
reben

asså försök inte ens killar går inte att tolka ?

säg bara nej o va snäll i övrigt är väl inte konstigt du ej vill gå på bio, säg du ska se den med ngn annan elr ngt om du nu ej vill med hnm


   
SvaraCitera

Killar brukar vara enklare att tolka än tjejer.
Utifrån det du skriver skulle jag säga att han är intresserad/tycker om dig mer än som vän. Om du inte vill mer än så, var tydlig med det. Säg att du inte känner likadant så att han vet var han har dig.
Sen kan du ignorera honom för att "säga" det också men det är upp till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maki:
Killar brukar vara enklare att tolka än tjejer.
Utifrån det du skriver skulle jag säga att han är intresserad/tycker om dig mer än som vän. Om du inte vill mer än så, var tydlig med det. Säg att du inte känner likadant så att han vet var han har dig.
Sen kan du ignorera honom för att "säga" det också men det är upp till dig.

det värsta är att vi har haft filmkvällar med klassen, och då har jag väl "råkat" låta honom hålla om mig. Asså, visste väl inte riktigt hur jag skulle ta mig ur allt det där sen. Kanske mitt eget fel från början att jag inte sa ifrån mig men jag är typ den typen som har svårt att säga nej. Jag menar min kompis fick trycka "skicka meddelande" när jag skrev nej. Men jag tror jag ska försöka hålla mig borta. Har en regel till mig själv att jag inte ska dejta någon i klassen.


   
SvaraCitera

JustAnotherSoul: Har en regel till mig själv att jag inte ska dejta någon i klassen.

Den där så kallade regeln har jag aldrig förstått mig på. Tänk om ens soulmate faktiskt går samma kurs/kurser som en själv? Ska man då bara ignorera den möjligheten? Jag själv har dock aldrig gått ut med någon som gått i samma klass som mig då jag inte brukar ha så mycket gemensamt med pojkar i min ålder.


   
SvaraCitera

Bulan i byxan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Den där så kallade regeln har jag aldrig förstått mig på. Tänk om ens soulmate faktiskt går samma kurs/kurser som en själv? Ska man då bara ignorera den möjligheten? Jag själv har dock aldrig gått ut med någon som gått i samma klass som mig då jag inte brukar ha så mycket gemensamt med pojkar i min ålder.

Det är väl helt klart att man inte ska ignorera det. Fast jag känner på mig att han inte är min soulmate faktiskt, tycker inte att vi klickar så bra. Visst har vi haft riktigt roliga konversationer men tycker inte vi har så mycket gemensamt om man tänker efter. Han är en datakille och jag är mer sportfåne. En av mina kompisar tyckte att jag skulle gå ut med honom eftersom han ändå vågade fråga. Tror det bara hade slutat olyckligt om jag hade sagt ja.


   
SvaraCitera