Aviseringar
Rensa alla

Tomhet.. Saknar syfte


Det är klart man kan tänka så ibland... Det kan tyda på depression/nedstämdhet osv också. Tänk på att det är bättre att göra något produktivt av varje dag, istället för att ligga till sängs och tänka på hur värdelöst allt är.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Det är klart man kan tänka så ibland... Det kan tyda på depression/nedstämdhet osv också. Tänk på att det är bättre att göra något produktivt av varje dag, istället för att ligga till sängs och tänka på hur värdelöst allt är.

Varför? [smile]


   
SvaraCitera

palla feta, fula gothare[zzz]


   
SvaraCitera

Fejlarn:

Varför?

För att det är bättre att tillföra med något bra än att inte göra det?


   
SvaraCitera

Chickfactor:

palla feta, fula gothare[zzz]

Är syftet att palla dem?


   
SvaraCitera

Sagitta:

För att det är bättre att tillföra med något bra än att inte göra det?

Vad som är bra är väl ytterst subjektivt?


   
SvaraCitera

Fejlarn:

Vad som är bra är väl ytterst subjektivt?

Ja, lol. Det beror på vad man själv anser som bra. [shake]


   
SvaraCitera

Kolla upp Nihilism och Existensialism. Läs Så talade Zarathustra och Äcklet.

Det här är en fas som i stort sett alla någorlunda intelligenta människor går igenom någon gång i livet. Kom tillbaka när du har läst böckerna, så kan vi snacka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste inte inlägget, för långt, och texten såg tråkig ut [sad]

Men meningen med livet är sport, såklart [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Kolla upp Nihilism och Existensialism. Läs Så talade Zarathustra och Äcklet.Det här är en fas som i stort sett alla någorlunda intelligenta människor går igenom någon gång i livet. Kom tillbaka när du har läst böckerna, så kan vi snacka.

Intressant.. Ska kolla upp det.

Uppdate i alla fall. Anledningen till att jag tror att jag har sånnahär tankar ibland är att jag måste göra nånting produktivt varje dag.. Annars mår jag inte bra.


   
SvaraCitera

Måste det finnas ett jäkla syfte med allt? Varför inte bara leva livet utan att vilja uppnå saker och ting? .. Du uppnår faktiskt saker utan att ens anstränga dig så att du vet! Det är bara att leva livet och vara lycklig så fixas allt av sig självt [smile]


   
SvaraCitera
sincan

Xeraht:

Funderar ni någonsin över vad det är för mening att kliva upp på morgonen?

Jo, fram tills icanhascheezburger släppte sitt fantastiska spel
http://icanhascheezburger.com/2009/05/13/check-out-our-new-fun-game/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uhuuuuuu:

i stort sett sitter jag bara i skolan, vid mitt bord,
pluggar matte, SO, NO/whatever vi har och inte lär mig något
nytt, inget jag kommer ha nytta av sedan i livet.
varför ska jag lära mig vad statyerna i grekland heter?

Du borde sluta i skolan när du kan. Det är bara ett mekaniskt och gammalmodigt system som människan skapade för hundratals år sedan för att disciplinera arbetskraft. Den hämmar kreativitet och tar bort det enda intelligenta människan hade i början.

Här står det väldigt bra om detta:
http://sv.shvoong.com/social-sciences/education/1879086-sluta-skolan/

Xeraht:

Funderar ni någonsin över vad det är för mening att kliva upp på morgonen?

Grattis, du har lyckats se igenom matrisen och kan faktiskt anses som en intelligent individ som förstår att det är något fel på världen. Den bra nyheten, du är ingen marionettdocka som går på vad som helst som 95% av andra gör. Den dåliga nyheten, du kommer förbli olycklig och vara förbannad över att systemet, världen och människor är idioter som du kommer att få leva med resten av livet. Du får även acceptera faktumet att dina eventuella talanger hämmas av samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Du får även acceptera faktumet att dina eventuella talanger hämmas av samhället.

Been there, done that


   
SvaraCitera

du tänker för mycket [smile]


   
SvaraCitera