Aviseringar
Rensa alla

Tona håret ljusare!!


Ämnesstartare

Jag har letat överallt efter toning för håret som gör det ljusare. Jag vill tona mitt hår ljusbrunt, mitt naturliga är mörkbrunt. Någon som vet vart det finns att köpa en sån toning nånstans??


   
Citera
Ämnesstartare

Man tonar inte håret ljust, man bleker.
Fråga dom på Kicks eller gå till frisören. 🙂


   
SvaraCitera

H&M ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går inte att tona ljusare, du måste bleka.


   
SvaraCitera

men idiot!!!!!!!!!!!!!!!!

för att få ljusare hår måste man BLEKA, och blekning försvinner inte...... alltså går de inte att göra blekning i form av toning -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är skillnaden mellan att tona och färga? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tenderlies:

Man tonar inte håret ljust, man bleker.
Fråga dom på Kicks eller gå till frisören. 🙂

Vad dåligt, vill ju bara ha färgen ett tag och vill inte skada håret med blekning eftersom mitt hår är känsligt [sad]

DMITRI:

men idiot!!!!!!!!!!!!!!!!

för att få ljusare hår måste man BLEKA, och blekning försvinner inte...... alltså går de inte att göra blekning i form av toning -.-

Ok men det är första gången för mig så hur fan ska jag veta det? Som att du lärde dig det utan att få reda på det av nån annan [confused]


   
SvaraCitera

Gwar:

Ok men det är första gången för mig så hur fan ska jag veta det? Som att du lärde dig det utan att få reda på det av nån annan [confused]

ehh ja??? man behöver bara ett par hjärnceller för att kunna räkna ut det..


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

vad är skillnaden mellan att tona och färga? [tard]

toningen tvättas ur med tiden och färg sitter i tills det växer bort...


   
SvaraCitera
elinc

Verkligen inte vet nånting typ :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gwar:

Vad dåligt, vill ju bara ha färgen ett tag och vill inte skada håret med blekning eftersom mitt hår är känsligt [sad]

Du får köra på hårinpackningar, och kanske inte välja en sådan ljus blekning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du vill ha ljusare hår måste du bleka. Blekning avlägsnar färg och toning/färgning lägger till.

Om du vill ha ljusare hår utan att skada det för mycket kan du ju bleka slingor håret med en hätta. Det skadar inte håret lika mycket som om du skulle bleka allting.


   
SvaraCitera

DMITRI:

för att få ljusare hår måste man BLEKA

icke.

har själv väldigt mörkt brunt hår, men färgade med blond färg och fick ljusbrun. perfekt!


   
SvaraCitera

JOZFiN:

blond färg

= blekning. idiot!!!!!!!! -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera