Aviseringar
Rensa alla

Toning, sliter eller inte?


Ämnesstartare

Jag tonade håret rött för ca 3 veckor sedan och eftersom mitt hår växer så fort och ger så fula utväxter + att den röda färgen tvättas bort så fort så vill jag gärna tona om mitt hår och denna gång till brunt.

Min fråga är, vilka märken vet ni är bra för håret och vilka är mindre bra för håret?


   
Citera
Ämnesstartare

Alla är dåliga för håret. Det är därför du ska köpa en massa inpackning (såklart av samma märket som toningen) och använda tokofta. [zzz]

Det finns inte bra och mindre bra. Dålig och mindre dålig är rätta ordvalen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Alla är dåliga för håret.

"Toningar är skonsamt för håret eftersom det inte innehåller väteperoxid. De har ett lågt pH-värde som sluter fjällskiktet och verkar vårdande. Många produkter i affären säljs som toningar, men en toning är bara en produkt med 1 komponent.
Toningar i affären innehåller först och främst mycket metallet som kan ha en tendens att göra håret grönt efterhand. Dessutom brukar de inte hålla lika länge. Men om du inte vill tona dig hos frisören kan istället bara köpa en toning där. Goldwell har skumtoningar som finns att köpa hos frisören och Wella har också colortouch som finns att köpa där.
Kolla upp det hos en frisör som säljer Goldwell och Wella så kan de hjälpa dig vidare."

Min fråga är vilket märke som inte har mycket metall osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Toningar är skonsamt för håret eftersom det inte innehåller väteperoxid.

[bigsmile] Antar att du läst det där på en sida som säljer hårtoning. [bigsmile]
Väteperoxid, lite från Wiki:
* Väteperoxid används som blekmedel inom industrin eller för till exempel tandblekning. Högre koncentrationer av väteperoxid är frätande och oxiderande.
* Den mest omfattande användningen av väteperoxid i Sverige är industriell blekning av pappersmassa.
* Väteperoxid används även i bakteriedödande krämer och lösningar
* Svenska tunga torpeder använder väteperoxid som syrebärare till sin motor

Och fråga en som tonar håret mycket. Är det fint och välvårdat eller är det slitet.
Var inte så naiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag använder Sp hår&hud-produkter, de är väldigt bra för håret!

de görs bara i en enda liten fabrik i tyskland där bra hår&hud läkare samarbetar [cute]

men de är svindyra, bara schampot kostar 300 kr. [inte jag som betalar] [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, toning är asbra för håret! Det säger alla frisörer, innehåller jättemkt bra grejer osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Antar att du läst det där på en sida som säljer hårtoning.

Nej en frisörsida.

lishaa:

Nej, toning är asbra för håret! Det säger alla frisörer, innehåller jättemkt bra grejer osv

Tack du gör mig lite mindre nervös. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

men de är svindyra, bara schampot kostar 300 kr. [inte jag som betalar]

Eheh, har inte så mycket att lägga ner på hår, samt att mitt hår är så tjockt och långt så det skulle behövas ganska mycket, men om jag någon gång blkir miljonär så vet jag! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Tack du gör mig lite mindre nervös.

det brukar även vara så att ifall man har slitet hår, så sitter färgen i mycket bättre, håret behöver det liksom
ditt hår kanske är alldeles för lent och i bra skick så det vill inte fastna liksom o sköljs av lätt typ hihu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(därför du borde köra på permanent ftw)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lishaa:

ditt hår kanske är alldeles för lent och i bra skick så det vill inte fastna liksom o sköljs av lätt typ hihu

Ah okej men mitt hår är lite halvslitet, ehehehe..

lishaa:

(därför du borde köra på permanent ftw)

Haha borde ja.. Mamma freakar typ ut om att jag ska tona det nu. (Idiot)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gissa om frisörer vill sälja hårprodukter...? [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju på om, det är väteperoxid i. Är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingeny:

Beror ju på om, det är väteperoxid i. Är det?

Yes!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Yes!

Då sliter det.


   
SvaraCitera