Aviseringar
Rensa alla

toningar


Ämnesstartare

ey ungdomar, det här med toningar? Jag har kämpat ett tag med att få tillbaka min naturliga hårfärg och nu när jag äntligen fått det någotsånär är jag såklart trött på håret och vill ha en förändring. Funderar på att tona håret rött, men hur mycket röda pigment kommer sitta kvar i håret när toningen "gått ur"? Hur länge kommer den hålla typ? Måste ju finnas nån umare som tonat mörkblont hår rödaktigt förr [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

och: finns det någon överhängande risk att min fejkade naturliga hårfärg "aldrig" kommer bli densamma igen?


   
SvaraCitera

jag tonade mitt hår rött... sen ville jag bli blond efter det ( vilket är min naturliga hårfärg), tog mig ett år att bli av med alla röda pigment..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

jag tonade mitt hår rött... sen ville jag bli blond efter det ( vilket är min naturliga hårfärg), tog mig ett år att bli av med alla röda pigment..

:/ vilken sorts blond är du? jag är mörkblond och har ungefär 15 cm utväxt som är "obehandlad", tonade heal håret brunt för några månader sedan och det fastnade på mitt mellanblekta resten av håret. Var det mycket rött eller bara liksom rödaktigt?

har hört att röda pigment är svåra att hålla kvar i håret, samtidigt so jag hört att vissa "aldrig blir av med det"... så jag är lite förvirrad!


   
SvaraCitera

elverpigen:

:/ vilken sorts blond är du?

Nu är jag ljusblond, innan jag färgade håret rött var det ljusbrunt! Det var rödbrunt!

Färgen röd är svår att alla kvar i håret, du måste färga typ var tredje vecka för att färgen ska hålla sig kvar. Men pigmentet håller i sig. De röda pigmenten blandar sig liksom med dina nya hårfärg sen. Och då gick jag ändå till frisören och gjorde avfärgningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

De röda pigmenten blandar sig liksom med dina nya hårfärg sen. Och då gick jag ändå

hur menar du då? typ att det blir rödbrunt om jag tonar brunt sen? så det är svårt att bli "kallt" blond osv?


   
SvaraCitera

elverpigen:

typ att det blir rödbrunt om jag tonar brunt sen? så det är svårt att bli "kallt" blond osv?

Det vet jag inte i och med att jag inte har testat, men kan tänka mig att det blir något sånt. Även om det inte syns mycket så kan pigmenten "skimra" i rött. Vet bara att det gick åt helvete att bli blond. Men för mig var det i alla fall jättesvårt att få bort, det behöver inte vara samma för dig.

Kallt blond är jag nu, men om jag inte tonar det någon gång i månaden faller det lätt tillbaka till en lite mer orange ton..

Förövrigt är rött en grymt snygg hårfärg! [y]


   
SvaraCitera

elverpigen:

och: finns det någon överhängande risk att min fejkade naturliga hårfärg "aldrig" kommer bli densamma igen?

Ja, jag använde förrut röd toning på mellanblont hår. Har också använt intensivtoning (men det rekommenderar jag inte då den färgen sitter i forever..) Sedan tröttnade jag på färgen och ville bli blond igen men då blev det lite orangeröd istället. Så jag började med henna som jag tycker ger mycket finare färg och håller längre.

Pröva skumtoning som går ur efter ett par tvättar om du är osäker på vad du vill ha för hårfärg. Annars använd henna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Annars använd henna!

men henna går väl aldrig att få bort?


   
SvaraCitera

Rött håller inte så bra men lämnar ändå kvar fisröda rester som är svåra att få bort.
Känner du för rött, se då till att du vill ha det för ett bra tag framöver.
Det går såklart att bleka och färga över, men det tar tid, speciellt om din naturliga hårfärg är många nyanser från det du färgat/tonat.
För min del (som är ljusblond) så håller sig det tonade håret rött tills dess att jag klipper av det och eldar upp det, ungefär.

Testade henna igår. Har hört att det håller bra och inte skadar håret nämnvärt, och det känns så också. Dock tror jag att det är svårt att undvika riktigt orangeröda nyanser.


   
SvaraCitera

Tonar du det "jordgubbsblondt" lär det dock inte vara några problem för det att blekna med tiden.
Som sagt, ju närmre din naturliga nyans, desto lättare att få bort det.


   
SvaraCitera

elverpigen:

men henna går väl aldrig att få bort?

Det bleks med tiden och växer bort. Men är du säker på att du vill ha rött hår tycker jag henna är det bästa som går att använda pga skadar inte håret lika mycket.

lazertits:

Har hört att det håller bra och inte skadar håret nämnvärt, och det känns så också. Dock tror jag att det är svårt att undvika riktigt orangeröda nyanser.

Det är sant. På hälsokost säger de att det också går att använda för att bättra hårets kvalité. Vill man inte ha orangeröda nyanser så finns det även andra färger men då är det någon annan växt i..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Tonar du det "jordgubbsblondt" lär det dock inte vara några problem för det att blekna med tiden.

tonade jordgubbsblont för ett år sedan ungefär. Då satt det röda i ungefär en vecka, sedan var det bara mörkblont typ. [sad]

Men ok, kanske provar att tona om jag hittar någon toning som inte verkar heta "intensiv" och jag ko på att jag ser bra ut i runt hår med lite röda nyanser så om det blir fult så blir jag brunhårig istället.


   
SvaraCitera

elverpigen:

men henna går väl aldrig att få bort?

Jodå, det försvinner efter ett tag. Men skulle också rekommendera det om du vill ha rött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

Jodå, det försvinner efter ett tag. Men skulle också rekommendera det om du vill ha rött.

men kan jag först provtona det lite rött och om jag gillar det sen henna det rött?


   
SvaraCitera