Aviseringar
Rensa alla

torr hårbotten, huskurer som ni vet funkar? [sad]


Ämnesstartare

min hårbotten är död, typ. tvättar håret 1-2 ggr/vecka nu för tiden men det blir fortfarande fett efter ca två dagar (ibland snabbare, beror på hur mycket jag håller på med det) och min hårbotten fjällar som fan [sad]
kliar inte så mycket men det känns så fult att gå runt med vita hudflagor i håret, speciellt som jag är brunhårig [blush]
har även en ovana att sitta och pilla/riva i hårbotten (även om det inte kliar) när jag t.ex. kollar på film eller ligger och läser något. tänker inte riktigt på att jag gör det liksom. det ska jag försöka sluta med [cute]

men som sagt..... huskurer som ni vet funkar mot snustorr hårbotten? [party] (har fått konstaterat av frisör att det var torr hårbotten och inte mjäll iaf [smile])

+ visste ej riktigt vart denna skulle vara placerad, heh


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Frisören borde ju ha kunnat rekommendera dig någon vätska för 700 att massera in huvudet i. Dålig frisör.


   
SvaraCitera

kolla på apoteket, el byt schampo, du kanske blivit allergisk??

har hört att man kan ha följande saker i håret:

*olja
*avocado
*honung
*banan

men är inget proffs tyvärr och har ej provat då jag helst inte vill ha mat i håret[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Frisören borde ju ha kunnat rekommendera dig någon vätska för 700 att massera in huvudet i. Dålig frisör.

men hon sa typ bara att jag inte skulle tvätta det så ofta [sad] för då tvättade jag det varje dag men det har inte hänt något sedan jag började tvätta mer sällan [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har hört att man kan ha följande saker i håret:

har funderat på olja.... fast jag har bara rapsolja och det är väl olivolja som brukar användas. vill inte ha i saker i håret som typ inte går att tvätta ur [sad]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

har funderat på olja.... fast jag har bara rapsolja och det är väl olivolja som brukar användas. vill inte ha i saker i håret som typ inte går att tvätta ur

lär gå att tvätta ur vilken olja som helst..?
föreslår 1 st: googling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

lär gå att tvätta ur vilken olja som helst..?
föreslår 1 st: googling

jag har googlat, har hittat massa alternativ [cute] ville mest se om någon hade testat något som funkat!


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

jag har googlat, har hittat massa alternativ ville mest se om någon hade testat något som funkat!

aha, men vad stod det om olja då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gissar på: olivolja.


   
SvaraCitera

Behöver också veta detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

aha, men vad stod det om olja då?

olivolja är bra, stod det typ översllt. men jag har ingen sån [n] rapsolja stod det lite blandade saker om, typ nånstans stod det att det inte går att skölja ur med vanligt schampo (?) liksom, ok [sad]

Ensamvargen:

Gissar på: olivolja.

haqr ingen sån! 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Gissar på: olivolja.

Capture:

Behöver också veta detta.

enhimmelskdrog:

haqr ingen sån! 🙁

Tusan. [sad] Kan du ej: gå utan för dörren och handla lite?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Honung! Olivolja kan vara bra, men det kan bli mycket mycket dåligt och se flottigt ut i håret. Men honung, där är din lösning. Lättast är om du blandar ut med balsam, men du kan ta det rent i hårbotten/hår också.

Honung rädda min hårbotten från att haverera mera i den Norrländska kylan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Honung! Olivolja kan vara bra, men det kan bli mycket mycket dåligt och se flottigt ut i håret. Men honung, där är din lösning. Lättast är om du blandar ut med balsam, men du kan ta det rent i hårbotten/hår också.

*läser och lär*


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

olivolja är bra, stod det typ översllt.

Ensamvargen:

Kan du ej: gå utan för dörren och handla lite?


   
SvaraCitera