Aviseringar
Rensa alla

torr hårbotten men fett hår - hjälp!!


Ämnesstartare

Hej! Vet att det kanske inte kryllar av hårproffs här inne (eller?) men tänkte att jag ändå kastar ut min fråga.
För en tid sedan började jag få väldigt torr hårbotten. Det gick så långt så att det till och med flagnade flisor med hårsäckar kvar o allt, dvs tappade en del hår. Fick råd på apotek om att ta något specialschampo vilket funkade till en viss del. Vid denna tid hade jag inte fått problem med fett hår, snarare var det tvärt om och jag behövde kasnke tvätta håret 1 ggr vecka, max. Jag gick sedan till frissören (en proffsig på ett dyrt och kunnigt ställe) där hon påpekade min torra hårbotten (den hade ju dock blivit lite bättre med specialschampot), men hon hävdade att det var balsam jag behövde använda. Inte bara i längderna, utan även gnugga in i hårbotten. Sagt å gjort, jag lydde hennes ord. Jag kände väl en aningens bättring i hårbotten, men det var inte helt och hållet försvunnet. Kliade fortfarande och kändes halvtorrt. Inte nog med det, nu hade jag även fått SJUKT JÄVLA FETT HÅR. Seriöst, jag tvättade mitt hår igår och nu är det lika fett som om jag smörjt in det med ett paket margarin.. Vad fasen ska jag göra? Vill inte ha torr hårbotten så att håret ramlar av, men vill heller inte ha flottigt hår som jag inte kan vista mig utomhus i. HJÄLP. Har ni några tips???? Eller egna erfarenheter kring detta. Ursäkta för boken.
Tack för mig


   
Citera
Ämnesetiketter

sköljer du ur balsamet ordentligt då? det är ju egentligen endast till för längderna men om du nu ändå ska använda det så bör du skölja lite extra


   
SvaraCitera

sluta klia dig 


   
SvaraCitera
höna

Tror inte det är balsam du ska gnida in utan snarare se till att massera hårbotten ordentligt det ökar cirkulationen vilket jag tror gör hårbotten mindre torr plus att när du masserar åker döda hudceller bort, det blir lite som peeling du vet. Och sen skölj ur NOGA

sen finns det ju kosttillskott att köpa på apoteket som innehåller grejer som ska göra hårbotten mindre torr. Vet ej hur bra de e dock


   
SvaraCitera
Exner

   
SvaraCitera