Aviseringar
Rensa alla

Torr hud


Ämnesstartare

Hej jag har väldigt torr hud i ansiktet. Jag har en kräm som har fungerat superbra under hösten men nu när det börjar bli kallare och luften blir torr räcker det inte med bara krämen och jag har läst på nätet att det lönar sig att ha något serum som mjukgör längre in i huden. Så det jag nu undrar är att om någon skulle veta nåt bra serum? Jag är väldigt tacksam för snabba svar.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Olivolja har jag hört ska vara bra 


   
SvaraCitera
lok501

Har torr hud själv, framförallt på händerna. Aloevera kräm eller liknande fungerar jätte bra! Behöver inte kosta skortan och hjälper mot mycket!


   
SvaraCitera

rekommenderar varmt canoderm eller hydrokortison CCS. mvh en tjej med kronisk inflammerande, torrhet

finns på apoteket! föreslår dock att du träffar din läkare för att kolla på din ansiktstorrhet, eftersom mina salvor är rätt starka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

duscha inte varmt. smörj dig med kräm som innehåller karbamid som exempelvis canoderm, som linnea rekommenderade.

skulle dock inte rekommendera dig att smörja regelbundet med kortison, det tunnar ut huden.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Oljor. Vad för olja som funkar beror på din hudtyp. Arganolja (ren arganolja alltså) funkar för de allra flesta hudtyper har jag för mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kokos- och mandeloja är mitt tips. 

http://passionforhalsa.se/hudolja-for-olika-hudtyper


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag använder Nivea den blåa runda burken fungerar super


   
SvaraCitera