Aviseringar
Rensa alla

torrenthelvete.


Ämnesstartare

vetifan vart jag skulle posta detta, men jag fattar inte dethär med torrent. har laddat ner program, torrentfil osv, men det börjar inte ladda ner. har testat flera olika men det börjar aldrig ladda ner. visst om det inte är tillgängligt just då eller nåt, men har som sagt testat flera olika, mest populära osv. har jag gjort nåt fel, glömt nåt..?


   
Citera
Ämnesetiketter

Har torrenten några seeders då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Har torrenten några seeders då?

jaa, över 1600! det står 0(16395)


   
SvaraCitera

gethsemane:

jaa, över 1600! det står 0(16395)

Vad har du för klient?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Vad har du för klient?

klient..? bittorrent eller va? 😛


   
SvaraCitera

gethsemane:

0(16395)

Nollan framför innebär att du inte är uppkopplad mot någon. De som är inom parentesen är hur många som finns att tillgå, innebär inte att du är uppkopplad mot dem.

Står det 5(16395) till exempel så är du uppkopplad mot 5/16395 seeders. Får du ingen uppkoppling så innebär det troligen att det är något med din dator/ditt internet/din router som inte är inställt eller funkar som det skall.


   
SvaraCitera

gethsemane:

klient..? bittorrent eller va? 😛

Alltså programmet som öppnar torrenten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

din dator/ditt internet/din router som inte är inställt eller funkar som det skall.

jaha.. det var ju sorgligt. har ingen aning.


   
SvaraCitera

gethsemane:

jaha.. det var ju sorgligt. har ingen aning.

Eftersom du inte verkar ha jättekoll, så rekommenderar jag att du ber någon hyffsat datorkunnig bekant ta sig en titt. Kommer gå mycket smidigare än att folk som inte kan titta på ditt problem försöker gissa sig fram på ett internetforum 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

nte kan titta på ditt problem försöker gissa sig fram på ett internetforum 🙂

mhm jag vet, tänkte bara om det var nåt basic fel jag gjorde.


   
SvaraCitera

Jag tror det är brandväggen som blockar ditt torrentprogram.


   
SvaraCitera

gethsemane:

jaha.. det var ju sorgligt. har ingen aning.

Hahah wtf?


   
SvaraCitera

Tips 1: Använd uTorrent.
Tips 2: Se till, om du använder router, att den inte blockar inkommande och utgående anslutningar. Detta kan du enkelt testa genom att (i uTorrent) trycka CTRL+G och tryck på knappen "Kör tester".


   
SvaraCitera