Aviseringar
Rensa alla

Totalpriset för en veckas utlandsresa


vonKissekatt: jo det tycker jag, då saknar du ju grundläggande empati för djur. dels för att det är många grymma handlingar mot djur som inte sker i samband med köttproduktion och dels för att man borde skämmas för att man äter kött och tycka att det är fel, för att det är inte att vara "för snälla" att låta någon leva.

Men då är det ju köttätandet i sig det i grunden är fel på? 


   
SvaraCitera

Niklas:

Men då är det ju köttätandet i sig det i grunden är fel på? 

: D rätt tråd och sånt.


   
SvaraCitera

rotorblad:

: D rätt tråd och sånt.

Tyckte att det var ett så bra inlägg så att fler trådar borde få ta del av det... Rullar ögonen


   
SvaraCitera

formulärett: Hur billigt kan det bli, undrar jag
Max tusen för en vecka eller billigare än så?

Var hamnar man för en tusenlapp då? Eller pratar vi inte om totalkostnad utan bara mat och husrum nu? Tusen för en vecka låter lite knapert tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Det är väl inte konstigt att köpa dyrare saker om man har mer pengar?

Det är "konstigt" att ta mer/mycket betalt. Det är "konstigt" att ta för sig mer än man vill. Jag hade inte njutit mer av att lägga ned 50k för något jag kan få för max 20k. Är priset rimligt och jag vill göra det som kostar mer, då är det ok för mig.

hönzgoggel:

Var hamnar man för en tusenlapp då? Eller pratar vi inte om totalkostnad utan bara mat och husrum nu? Tusen för en vecka låter lite knapert tycker jag.

Finns 1 veckas resor (hotell, tur & returflyg, transport till & från flygplatsen) för ~850-1000 till sydeuropa. Vill man ha sol och bad räcker det. Med mat i resväskan behöver man inte ens köpa där 🙂 räcker med frukt eller ngt, om man vill


   
SvaraCitera

formulärett: Finns 1 veckas resor (hotell, tur & returflyg, transport till & från flygplatsen) för ~850-1000 till sydeuropa. Vill man ha sol och bad räcker det. Med mat i resväskan behöver man inte ens köpa där 🙂 räcker med frukt eller ngt, om man vill

Oj! Så billigt har jag inte sett. Men då tittar jag förstås inte så ofta. Hade lätt lagt till en tusing på att slippa ta med mat dock. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Oj! Så billigt har jag inte sett. Men då tittar jag förstås inte så ofta. Hade lätt lagt till en tusing på att slippa ta med mat dock. Galen

Eftersom att jag gått upp så mkt är det bättre om jag tar med mig mat heheSöt ½pak linser & 10citronerSöt

Jag & en annan kollade i mars och då var det på 800/pers men det krävdes mkt research... Finns rabattkoder osv. som man behöver hålla utkik efter om man är tvungen att hålla koll på pengarna (t.ex. som student)


   
SvaraCitera

formulärett: Eftersom att jag gått upp så mkt är det bättre om jag tar med mig mat hehe ½pak linser & 10citroner

Hade du faktiskt klarat dig en vecka på det? Censur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Hade du faktiskt klarat dig en vecka på det? Censur

+ frukt eller grönsaker
Aa 🙂 hade jag ej blivit sugen (är ju tjej, hormoner...) hade det räckt så i 1v

Sist jag reste fanns det en restaurang i närheten med mat för 18kr (lr så var det specialpris bara för migSöt) och maten räckte 2 dagar för mig men tror det är bäst att ta med sig om man vill minska risken för att bli sjuk (eller så betalar man mkt för ev bättre kvalité)


   
SvaraCitera

formulärett: Jag & en annan kollade i mars och då var det på 800/pers men det krävdes mkt research... Finns rabattkoder osv. som man behöver hålla utkik efter om man är tvungen att hålla koll på pengarna (t.ex. som student)

Aaah ok. Ja, det gäller att planera och kolla runt ordentligt. Gärna inte vara låst till specifika datum heller.

formulärett: Sist jag reste fanns det en restaurang i närheten med mat för 18kr (lr så var det specialpris bara för mig) och maten räckte 2 dagar för mig men tror det är bäst att ta med sig om man vill minska risken för att bli sjuk (eller så betalar man mkt för ev bättre kvalité)

Det är så gött att åka till länder där saker är så pass billigt. Minns när jag var i thailand. Bästa maten jag käkade där var också det som var billigast. Små familjeägda restauranger som till utseendet var rätt sunkiga. Men svingod mat för typ 10-20 spänn Party


   
SvaraCitera

formulärett: Hade jag varit miljardär

Hade du snålat då också? 


   
SvaraCitera