Aviseringar
Rensa alla

Totalvändning?


Ämnesstartare

Ska förklara lite vad den otydliga rubriken betyder [wink]
Läser så mycket om folk som är antisociala och har problem med att träffa nytt folk och rent utav att få någon att vara tillsammans med.

Men vart är dom som varit antisociala eller liknande men som sedan på ett eller annat sätt lyckats vända på sitt beteende eller sin situation?
Skulle vara grymt roligt och intressant att höra från någon som lyckats med resan från att vara en instängd och kanske deppig person till en öppen och glad prick [smile]

Vad var det som tillslut fick dig att ta modet till dig och sluta vara den typ som du var tidigare?
Var det ett enda ögonblick som fick dig att inse att något behövde ändras på eller var det en utdragen process?

Själv kan jag bidra med att jag känner mig som att jag är på kanten att "bryta ut" om man säger så [bigsmile]
Börjar bli jäkligt less på den situation jag försatt mig själv i, jag brukade vara en rolig och förhoppningsvis även en intressant person men någonstans så tappade jag bort allt det.
Men det börjar sakta komma tillbaka nu känns det som.. jag börjar ta mer och mer plats bland mina vänner och försöker även hitta nya.
Ska flytta till en ny stad till hösten då jag börjar studera, lite oklart ännu vart det blir men jag kommer då att verkligen försöka att inte hålla tillbaka ett dugg, ska köra på vad jag känner är jag längst inne och inte tänka på vad jag tror att andra tror om mig [crazy]

Så, har vi nå andra som är mitt i denna "process" eller någon här som har lyckats med detta?
Jag är säker på att ni finns där ute [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Det som gjorde att jag gick från mycket blyg och osocial var at jag började gå i kyrkan faktiskt. vände totalt efter bara en helg 🙂 Lärarna och klasskompisarna var minst sagt förvånade 😉


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Scorpion_and_the_Frog

Menar du att man aldrig kan ändra på hur man är som person?
Om så vore fallet skulle jag ju aldrig kommit till den situation jag är i just nu till att börja med [bigsmile]
Men kanske bara jag som missförstod nåt? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Men kanske bara jag som missförstod nåt? [crazy]

Men du sa ju att du var social från början [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav89:

Det som gjorde att jag gick från mycket blyg och osocial var at jag började gå i kyrkan faktiskt. vände totalt efter bara en helg 🙂 Lärarna och klasskompisarna var minst sagt förvånade 😉

Hehe [bigsmile]
Joo det har man ju hört att många vänt sig till kyrkan..
Men jag tar stort avstånd till all religion i mitt liv [crazy]
Har inget emot det men det kommer aldrig funka på mig [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Men du sa ju att du var social från början

Jo men det är jag ju inte riktigt just nu, det var det jag menade på [smile]
Men då förstår jag vad du menade iaf [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är på väg dit faktiskt [bigcheers] Känner mig jävligt stolt över mig själv! Det som fick mig att ta tag i situationen tror jag var att jag insåg hur otroligt tråkigt & innehållslöst mitt liv skulle bli om jag fortsatte vara rädd för sociala situationer, jag har en bild i huvudet av hur jag vill vara som människa - och den tjejen är inte rädd för att möta nya människor eller vistas där det finns mycket folk. Jag vet att jag kan ta mig dit om jag bara kämpar - varje gång jag trotsar någon av mina rädslor så höjs mitt självförtroende och jag fattar att jag kan klara det!

Kan nämna att jag har förändrats något otroligt som person sen jag bestämde mig för att ta tag i mina problem, i början var jag rädd, rädd för vad människor skulle tycka/tänka om mig, rädd för blickar och för att synas - och det gjorde mig ju ganska inåtvänd som person, jag funderade på vad jag skulle säga i en evighet för att inte råka säga något som skulle få andra att se på mig som "konstig" elr så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

i början var jag rädd, rädd för vad människor skulle tycka/tänka om mig, rädd för blickar och för att synas - och det gjorde mig ju ganska inåtvänd som person, jag funderade på vad jag skulle säga i en evighet för att inte råka säga något som skulle få andra att se på mig som "konstig" elr så.

Känner igen mig precis!
Senaste tiden så har jag hela tiden tänkt på hur andra ska uppfatta mig om jag gör si eller så, även om jag ska säga nåt så brukar jag tänka otroligt mycket på hur och vad jag ska säga.
Det slutade oftast med att jag inte säger något alls.

Men har börjat även som du trotsat situationer då mitt huvud säger åt mig att "fly" så stannar jag kvar bara för att jag vet att i slutändan så mår jag ändå otroligt bra utav att vara med folk.

Kan känna en otrolig skillnad de dagar då jag typ inte pratar med någon alls jämnfört med dagar då jag tagit mig i kragen och kanske stannat lite extra vid lunchbordet med mina klasskamrater bara för att både få lära känna dom bättre men samtidigt bygga upp mig själv [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Det slutade oftast med att jag inte säger något alls.

Ja! Precis så var det för mig med, det gäller att komma över den där "dom kmr tycka att jag är konstig"-spärren - för när man tänker efter så är det bara ngt man inbillar sig, hur kan man veta deras reaktion i förväg liksom [smile]

Casull:

Men har börjat även som du trotsat situationer då mitt huvud säger åt mig att "fly" så stannar jag kvar bara för att jag vet att i slutändan så mår jag ändå otroligt bra utav att vara med folk.

Jomen visst - du verkar iaf vara inne på rätt tankebana [cute] Blir glad av att läsa om människor som har hittat ett sätt att ta sig ur såna problem på! Många orkar ju inte ta sig ur det eftersom det är "svårt" - och visst är det svårt, men det är ju ändå sig själv man kämpar för! För mig handlar det om att bli tryggare som person och sluta vara rädd, jag vill kunna vara helt avslappnad i sociala situationer och inte få hjärtklappning så fort någon börjar prata med mig! Det kräver verkligen träning, men det är så värt det när man fattar att det hjälper!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

kommer aldrig funka på mig [wink]

har man inte testat kan man inte säga något 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav89:

har man inte testat kan man inte säga något 😉

Kanske inte men jag har sett vad det har gjort med folk i min närhet och jag gillade det inte [crazy]

Men som sagt så har jag inget emot det men vill ta avstånd ifrån det [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

Blir glad av att läsa om människor som har hittat ett sätt att ta sig ur såna problem på!

Samma här [smile]
Alltid skönt med "bevis" på något man trodde var helt omöjligt ändå är möjligt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

jag har sett vad det har gjort med folk i min närhet och jag gillade det inte [crazy]

vad hände då?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav89:

vad hände då?

Vill inte riktigt gå in i detalj på det men kan säga att min senaste flickvänn var ganska rejält inne i det där [crazy]


   
SvaraCitera