Aviseringar
Rensa alla

Toxikofili (eller nalkofili)


Gasell
Ämnesstartare

Hej, är ny på ungdomar.se och tänkte berätta om min fili och höra om någon annan också tänder på samma sak som jag. Jag vill bara ha seriösa svar, det behöver inte vara från folk som tänder på samma som jag men inte en massa dumma kommentarer från folk som inte kan acceptera att alla är olika och tänder på olika saker. (jag vet att jag låter en smula bitter, men har upplevt just detta på andra siter)

Toxikofili innebär att man tänder på alkoholister och narkomaner. Har också hört uttrycken narkofili och alkofili, nalkofili är då de båda kombinerade men jag tror att detta uttrycket är mer hemmasnickrat.

Jag tänder inte på knarkare irl, utan endast fiktiva i till exempel böcker och tv-serier, eftersom det i verkligheten är mycket mer hemskt än tändande.

Jag tänder på olika sorters missbrukare (narkomaner, alkoholister och liknande, även vampyrer på grund av blodberoendet men jag gillar vampyrer av fler anledningar), men framförallt knarkare. Inte i den bemärkelsen att jag tänder på sådana som tycker att de är coola och/eller att det är status att knarka, utan sådana som är beroende och strugglar med sitt beroende. Själva needet av beroendet. En sak som jag tänder på (inte bara hos missbrukare, men framförallt hos dem), är det här med att de inte kan motstå sitt beroende och att det därför blir vissa synd-skam-situationer.

Eftersom min text hittills är totalt obegriplig tänkte jag ge exempel, ur heroes och flashforward, och då jag själv hatar spoilers varnar jag i förväg och ber att om ni också ska avslöja saker ur dessa (eller andra) serier i denna tråd, att ni säger det innan.

Spoiler ur Heroes, säsong ett, avsnitt ett
När man ser Isaac Mendez första gången, och han håller på att förstöra sina tavlor. Och så kommer hans flickvän, Simone, och undrar vad han håller på med och han erkänner att han inte kommer ihåg när han målat tavlorna eftersom han var hög på heroin, och att han har ljugit för henne och inte sagt något om sitt återfall. Han har syndat, och nu skäms han, men trots detta kan han inte låta bli. För när hans sedan ska tända av cold turkey hittar Simone och Peter honom på golvet, och han har tagit en överdos.

Spoiler ur Flashforward, avsnitt ett till fem
Mark är före detta alkoholist och har varit nykter i sju år, men ser i sin flashforward att han kommer att dricka och vara jättefull om ett halvår. Han skäms, och vågar inte berätta något för sin fru eller någon alls, förutom sin sponsor. Men sedan går det dåligt för hans FBI-undersökning, de får inga pengar eftersom de tror att Mark ljuger om sin Flashforward, då den är mycket kortare än de andras och han inte har någon förklaring till det. Sedan pratar hans chef med honom, och skäller på honom, och frågar "Why can't you remember everything?" och då skriker han "Because I was loaded, okay!?" och sedan ser man hur han skäms så oerhört för att han vet att han kommer vara svag och ge efter för sitt beroende. (vill inte veta vad som händer efter detta avsnittet, har inte sett mer än)

Vet inte om jag överhuvudtaget har gjort mig begripen här, eller om någon känner som jag på något sätt. I alla fall så tänder jag på missbrukare, och då själva beroendet och kampen mellan att vara ren eller missbruka; och för de som ger efter och missbrukar tänder jag också på skamen och hela det. Och sedan vill jag också förklara att det här mest är som jag blir tänd i huvudet, inte som att jag blir helt kåt av sådant här, jag tycker att man kan tända på saker rent psykiskt också.

Någon som har något tips på någon knarkarfilm förresten? Har sett rätt många, men det kan ju vara kul med tips.


   
Citera

[zzz]


   
SvaraCitera

har 1 knarkande kusin.
hur mycket får jag för hans nr/adress?


   
SvaraCitera
Gasell
Ämnesstartare

Gasell:

Jag vill bara ha seriösa svar

Gasell:

Jag tänder inte på knarkare irl

Kakaoxo:

har 1 knarkande kusin.
hur mycket får jag för hans nr/adress?


   
SvaraCitera

jaha ok?????????????????


   
SvaraCitera

???????????????


   
SvaraCitera
Gasell
Ämnesstartare

Jag ville ha seriösa svar.


   
SvaraCitera

ok


   
SvaraCitera
Gasell
Ämnesstartare

du läste inte ens inlägget?


   
SvaraCitera

Jag tänder på konstiga fetischer...
Jag kom!


   
SvaraCitera
Gasell
Ämnesstartare

Vad tänder du på då?


   
SvaraCitera

Jag kan förstå attraktion av själva missbruket och begäret, absolut. Dock funkar det inte för mig då missbrukare ofta har en jävligt kissig hygien.


   
SvaraCitera
Glaad

stereo total:

Jag kan förstå attraktion av själva missbruket och begäret, absolut. Dock funkar det inte för mig då missbrukare ofta har en jävligt kissig hygien.

Håller med!


   
SvaraCitera

intressant fetish. Dold text: (inser hur dryg och ohövlig min kommentar låter men jag tycker det for real)


   
SvaraCitera

Gasell:

Jag tänder inte på knarkare irl,

Alkisar då?


   
SvaraCitera