Aviseringar
Rensa alla

tråd för vilsekomna inlägg


Ämnesstartare

undra var moderatorerna har tagit vägen. det känns som att de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

universum. jag tänker just nu på oss och vårt förhållande till det oändligt stora och mystiska fenomen vi existerar inom.

vi är så små i jämförelse med allt. vårt fokus på vår lokala värld, på endast vårt eget liv, är så banalt. tänk allt som händer där ut, hur alla svar flyter omkring där, medan vi funderar på om vi bör ha syltlök i middagen eller om rumpan ser bra ut i de nyköpta jeansen.

vi är så lite, vi människor. kolla upp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror det vore positivt om du försökte tänka dig hur det du skriver uppfattas utifrån på det sättet hade du kunnat kanske uppmärksammat glappet mellan vad du menar och intrycket andra får av hur du skriver. jag vet att du sällan menar illa, vilket gör det ledsamt att det ofta är så andra uppfattar dig. jag tror det krävs ansträngning från båda håll: du får försöka kommunicera så att du uppfattas rätt, medan andra får försöka fråga om det är något de är tveksamma på ang. din ton i text alt. vara medvetna om problemet ovan beskrivet och förbehålla sig inför detta. alla bör se sitt ansvar.

jag kan inte prata med de berörda om det här, för det träffar fel. jag gör det med hänsyn och med den grundläggande respekt jag anser varje människa förtjänar. inte för att vara melodramatiskt på något sätt - jag blir bara lite konfunderad över vad det är som går fel.


majoriteten av de gånger jag personligen yttrar avvikande tankar/resonemang eller kommer med någon typ av kritik får man räkna med ett aggressiva ordalag tillbaka. det är visserligen normen här, så särskilt förvånande bör det inte vara, men det är så väldigt tråkigt. man ställs i en position där man inte ens kan samtala om skilda syner, utan att tvingas in i en debatt mellan vad som är sant och falskt.  jag är inte intresserad av det! jag är inte ute efter att övertyga någon om något alls! det främsta jag vill få ut av UM är bara lugna, trevliga samtal om intressanta ämnen med människor med många skilda bakgrunder, idéer och erfarenheter. visst kan man diskutera saker och lägga fram för- och motargument, men det behöver inte innebära att man är varken för eller emot sakfrågan; bara att man kan se saken ur olika perspektiv. och det är det jag vill göra. undersöka, analysera och förstå, för att sedan förhoppningsvis komma fram till något som kan ha värde eller praktisk nytta för de (samhälls)problem vi står inför. 

jag vill inte bli utsatt för den brist på disciplin och självbehärskning som präglar klimatet här. jag vill inte ta del av den bristen på tolerans för oliktänkande som finns här. det ogillar jag mest med UM. jag känner mig missförstådd här, men jag försöker ta till mig av den kritik som riktas mot mig och se vad jag kan förbättra. jag vill inte vara blind och avfärdande. 

något jag nu kommer att tänka på är hur jag ofta tar "fel" sida diskussioner. att jag argumenterar till fördel för det moraliskt inkorrekta. det är förmodligen till min personliga nackdel. alltså att synen på min person tar törn pga de synsätt jag presenterar i meningsutbyten.  man antar att jag sympatiserar med de resonemang jag för fram. så är det sällan.


   
SvaraCitera
reben

"e du helt dum i huvet ??" he he men d kan man ju inte skriva


   
SvaraCitera

Vad fan är det här med balkongen och kemiuppgifter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni är så artiga 


   
SvaraCitera