Aviseringar
Rensa alla

tråden där vi sitter i duschen och har ångest


Bell
 Bell
Ämnesstartare

Ibland är det ju så. Överlag tycker jag att det är skönt att sitt-duscha, någon som delar den åsikten?


   
Citera

Javisst, ibland kan jag duscha extremt länge 😛 Man får en mer rosam miljö där man kan samla tankar. Sen är det ju skönt och avkopplande att duscha också 🙂


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nä tycker inte om att vara blöt 🙁


   
SvaraCitera

Åh, älskar att bara sitta i duschen och låta vattnet strila över kroppen.


   
SvaraCitera

Sitter i duschen en stund varje gång jag duschar. Det är även det bästa sättet att lugna mig vid panikångest.


   
SvaraCitera

ja, duschar typ hela tiden när jag har ångest (eller har den på åtminstone).


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Fingerprints:
Sitter i duschen en stund varje gång jag duschar. Det är även det bästa sättet att lugna mig vid panikångest.

Ledsen Mm, jag tycker både det lugnar och hetsar ångesten lite pga att det känns väldigt ångestfyllt att göra just så, förstår du?


   
SvaraCitera

Bell:

Ledsen Mm, jag tycker både det lugnar och hetsar ångesten lite pga att det känns väldigt ångestfyllt att göra just så, förstår du?

Jag tycker inte det är ångestfyllt alls. Jag sitter liksom hukat, eller vad heter det, alltså samma position på kroppen som när man ligger i fosterställning fast man sitter upp, vilket hjälper min andning vid attacker. Och låter vattnet rinna över mig, vilket bara det är rofyllt men sedan har ljudet en lugnande effekt på mig också. Sen brukar jag höja värmen lite i taget. 

Hur menar du att det är ångestfyllt? Det är inget jag kan relatera till.


   
SvaraCitera

aldri gjort


   
SvaraCitera

isola:
aldri gjort

Jag brukar kalla det "lyxduscha", bara sitta i duschen och låta vattnet rinna över en. Det är så skönt för du kan liksom inte göra något annat än att bara vara, befriad från telefon, dörren är låst och man får alltid vara i fred på badrummet.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Jag brukar kalla det "lyxduscha", bara sitta i duschen och låta vattnet rinna över en. Det är så skönt för du kan liksom inte göra något annat än att bara vara, befriad från telefon, dörren är låst och man får alltid vara i fred på badrummet.

sittandes på golvet? tänker att man får på sig all smuts som då runnit av en typ


   
SvaraCitera

isola:

sittandes på golvet? tänker att man får på sig all smuts som då runnit av en typ

Hur smutsig är du? Förvirrad


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Hur smutsig är du? Förvirrad

jätte


   
SvaraCitera

isola:

jätte

hahah spola av golvet lite först då innan du sätter dig


   
SvaraCitera

Fingerprints:
Sitter i duschen en stund varje gång jag duschar. Det är även det bästa sättet att lugna mig vid panikångest.

När jag brukade få panikångest (väldigt länge sedan sist nu) sprang jag in i duschen och ställde mig på alla fyra och bankade i golvet med vattnet strilandes över mig. Blev väldigt lugn av det, kan jag minnas.


   
SvaraCitera