Aviseringar
Rensa alla

Tråden för diskussion rörande nätmobbning


är folk intresserade av att låta mig förklara varför jag reagerade som jag gjorde utan att det följs av påhopp?


   
SvaraCitera
time
 time

Borgeus:

är folk intresserade av att låta mig förklara varför jag reagerade som jag gjorde utan att det följs av påhopp?

Jag tycker att din åsikt borde ha varit den som kom först, före alla började prata över ditt huvud, och med tanke på att du är den som förekommit mest i diskussionerna är din åsikt i detta den viktigaste enligt mitt tycke.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Jag tycker att din åsikt borde ha varit den som kom först, före alla började prata över ditt huvud, och med tanke på att du är den som förekommit mest i diskussionerna är din åsikt i detta den viktigaste enligt mitt tycke.

får höra fler användares åsikter först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Jag tycker att din åsikt borde ha varit den som kom först, före alla började prata över ditt huvud, och med tanke på att du är den som förekommit mest i diskussionerna är din åsikt i detta den viktigaste enligt mitt tycke.

Tycker att hans (din)

Borgeus:

åsikt räknas precis lika mycket som alla andras i sammanhanget. Jag tycker det också var felaktigt att låsa tråden för att han bad om det, då den inte handlade om Borgeus, utan fenomenet nätmobbning, utmynnad från tråden om denne och därav ett naturligt exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

är folk intresserade av att låta mig förklara varför jag reagerade som jag gjorde utan att det följs av påhopp?

Speak up!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

r f

Men skriv vad du tycker.


   
SvaraCitera

Nachac:

åsikt räknas precis lika mycket som alla andras i sammanhanget. Jag tycker det också var felaktigt att låsa tråden för att han bad om det, då den inte handlade om Borgeus, utan fenomenet nätmobbning, utmynnad från tråden om denne och därav ett naturligt exempel.

Lounge fact:

Speak up!

bögjenn:

Men skriv vad du tycker.

Ni verkar tro att jag ska göra ett inlägg i diskussionen, men jag tänkte mer förklara varför jag reagerade som jag gjorde igår.

Vill ha fler åsikter om jag ska skriva eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

men jag tänkte mer förklara varför jag reagerade som jag gjorde igår.

Hur reagerade du?

Borgeus:

Vill ha fler åsikter om jag ska skriva eller inte.

Strunt i det, skriv eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Vill ha fler åsikter om jag ska skriva eller inte.

Men vad ska du ha det för, säg vad du vill säga. Du får de läsare du får.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick PM från lounge och tänker fortsätta diskussionen här!

Tanken var att du kunde öppenhjärtligt säga vad du tycker här, då du lätt verkar anamma åsikter ifrån andra.

---- bögjenn skrev (2011-02-01 20:43:44) ----

Så då har du inget emot att vi fortsätter den i forumet?

---- Lounge fact skrev (2011-02-01 20:11:16) ----

"Ska man moralpanika över sådant så ska man själv antingen vara helt exemplarisk eller erkänna att man har fel.

Så ska man heller inte trampa ner på andra när man moralpanikar "

Rätt opartiskt att ta diskussionen här, eller hur? Jag har aldrig systematiskt mobbat någon, jag kan ha sagt elaka grejer. Oftast sker inte detta oprovocerat, då jag är en väldigt snäll människa överlag. Jag är emot behandlingen av borgeus och det står jag för. Det är inte samma sak som att ge en elak kommentar till en människa. Man behöver inte vara examplarisk/helig /aldrig sagt en elak kommentar för att vara emot mobbning. Det förstår du väll själv, skillnaden?

När jag läste tråden om borgeus mådde jag illa pga att det var sådant massivt hat gentemot borgeus. Du vet väll själv att borgeus sedan tidigare är ett hacknignsobjekt på um och detta gör inte situationen lindrigare. Att kalla det moralpanika att värna om en annans människa välmående är rätt nonchalant, det är ett trampa på ett fint budskap.

"Så ska man heller inte trampa ner på andra när man moralpanikar", vad är det du syftar på exakt?

Lounge fact:

Jag har aldrig systematiskt mobbat någon, jag kan ha sagt elaka grejer. Oftast sker inte detta oprovocerat,

Är du säker på detta?

Lounge fact:

Det förstår du väll själv, skillnaden?

Klart jag förstår, men att utmåla sig själv som en ängel och att säga att dom andra har lågstadiesinne eller vad det nu var är ju bara trams.

Lounge fact:

När jag läste tråden om borgeus mådde jag illa pga att det var sådant massivt hat gentemot borgeus. Du vet väll själv att borgeus sedan tidigare är ett hacknignsobjekt på um och detta gör inte situationen lindrigare.

Nej, har själv sagt att jag inte gillade att så många skrev, men att jag hade kunnat hjärta ett av inläggen. Klart som fan att jag förstår. Sluta gör andra till bad guys.

Lounge fact:

Att kalla det moralpanika att värna om en annans människa välmående är rätt nonchalant, det är ett trampa på ett fint budskap.

Att man ställde sig på "herrns sida" tycker jag var bra, men att man sedan ska trampa ner på andra och utmåla sig själv som bäst är det jag stör mig på.

Lounge fact:

Tanken var att du kunde öppenhjärtligt säga vad du tycker här, då du lätt verkar anamma åsikter ifrån andra.

Jaså, tackar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

Är du säker på detta?

Ja, helt säker, öppen för att höra annat!

bögjenn:

Klart jag förstår, men att utmåla sig själv som en ängel och att säga att dom andra har lågstadiesinne eller vad det nu var är ju bara trams.

Driver du med mig, om hon säger att jag har lågstadiemoral, kontrar jag med att hon har lågstadiementalitet. Du verkar inte förstå att det inte är något oprovocerat.

bögjenn:

Att man ställde sig på "herrns sida" tycker jag var bra, men att man sedan ska trampa ner på andra och utmåla sig själv som bäst är det jag stör mig på.

Jag blir ju helt förvirrad, du vägrar ju besvara ""Så ska man heller inte trampa ner på andra när man moralpanikar", vad är det du syftar på exakt?" Lätt att slänga ur sig massa skit däremot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

Fick PM från lounge och tänker fortsätta diskussionen här!

Men varför, alltså, vad får ni ut av att bara mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala?

Nej jag vet, jag behöver inte läsa och blabla. Men ni kommer ju verkligen iiiingenvart! Tycker ni ska lägga er tid på något bättre. Tror inte någon av er kommer få ut något av detta.
Dessutom var det där ju bara internt tjafs. Var finns diskussionen om internetmobbning? Ser ingen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Så ska man heller inte trampa ner på andra när man moralpanikar", vad är det du syftar på exakt?"

Ja, du sitter ju och utmålar andra som skitdåliga medans du själv är asbra. Det är vad jag har fått intrycket av, men sen har ju jag inte följt diskussionen heller, så ja.

framtidstron är död:

Men varför, alltså, vad får ni ut av att bara mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala och mala?

Ingen aning, inte jag som PMade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

Ja, du sitter ju och utmålar andra som skitdåliga medans du själv är asbra. Det är vad jag har fått intrycket av, men sen har ju jag inte följt diskussionen heller, så ja.

Men ge mig några exempel då? [shake] Så sjukt lätt att slänga ur sig massa grejer.

bögjenn:

Ingen aning, inte jag som PMade.

Jag ville få ett avslut, du går in för att förstöra tråden istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Men ge mig några exempel då? Så sjukt lätt att slänga ur sig massa grejer.

Men LÄS trådarna, tänker inte sitta och leta upp allt. Du vill diskutera, jag känner inget behov av det, egentligen.

Lounge fact:

Jag ville få ett avslut, du går in för att förstöra tråden istället.

Så du försöker få ett avslut genom att skriva att jag bara anammar andras åsikter?


   
SvaraCitera