Aviseringar
Rensa alla

tråden för ekonomisk brottslighet


Ämnesstartare

i denna tråd diskuterar vi aktiehandel och dylikt kapitalistiskt otyg som bygger på strukturell stöld från proletariatet. måste ha en sån här tråd för att slippa posta ovidkommande grejer i typ vad tänker du på just nu-tråden. det finns väl några fler umare som pysslar med det, så med lite tur blir jag inte helt ensam här.


   
Citera

metamfetamin försäljning 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

igår sålde jag av hela innehavet av neurovive pharmaceutical för 27,40, genomsnittligt inköpspris bör ha varit runt 15-16, och det företaget var en väldigt stor del av anledningen till att det gått så jävla bra hittills i år, över 30% upp sedan årsskiftet. jag ska förmodligen köpa in mig vid en förväntad dipp till följd av gårdagens visserligen positiva men ändå försiktiga och väldigt förväntade pm om avklarad rekrytering för fas 3-studien av ciclomulsion, läkemedel mot reperfusionsskador efter stroke till följd av ballongsprängningar. måste köpa in mig igen innan april, då de ska offentliggöra information om nya läkemedelskandidater, bland annat för mitokondriell energireglering, vilket ska vara rätt banbrytande enligt insiderkällor. lär resultera i massa pengar.

hela den affären har lämnat mig väldigt likvid, och jag har noterat en till synes helt omotiverad nedgång i aerocrine b, sannolikt till följd av att någon för närvarande okänd institutionell ägare chocksäljer aktier till skandalöst låga priser. sedan november förra året har varenda pm varit positivt, och då låg kursen runt 7 kr. den har sedan dess pendlat lite fram och tillbaks mellan ungefär 7-9 kr, fram tills slutet av januari, då den gått konsekvent ner mot dagens öppningspris 5,40. det lustiga är att på torsdag kommer en kvartalsrapport, som i ljuset av föregående pm rimligen inte kan vara annat än positiv.

jag har lagt en stororder som närmast motsvarar all-in på 5,40, med förhoppningen att den den rabatterade försäljningen ska upphöra och kursen ska vända mot i alla fall 7 kr i slutet av veckan, vilket i så fall skulle leda till väldigt hyfsade vinster till väldigt liten ansträngning. men jag kan inte undgå att noja lite. jag kan ju inte utesluta att försäljningen grundar sig i något jag inte känner till. men allt tyder väl på att någon fond eller dylikt säljer ut aktier till följd av interna regler eller en akut omviktning, och att kurserna inte alls beror på några omständigheter som direkt berör aerocrine.

senaste analysen på redeye, som skrevs när kursen låg på 7,8 kr i början av december, ansåg att aerocrine var undervärderat, och satte riktkurs till 11,8 kr. om vi bara räknar på en återgång till 7,8 kr efter kvartalsrapporten så skulle det innebära att jag dubblar vinsten hittills i år, vilken är avsevärd redan nu.

så håll tummarna för mig. bjuder på mousserade på nästa um-träff om den här affären vill sig väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kommer vara så illa tvungen att förlåta aerocrine för tidigare förluster jag gjort på dem om det här vill sig väl.


   
SvaraCitera

sålde en del aktier förra månaden med pyttevinst

mvh grovt kriminell


   
SvaraCitera

Så jävla meningslöst om man inte är tät från början, d.v.s. Har möjlighet att investera flera hundra tusen      


   
SvaraCitera

gick med ~50kr vinst om ni ville veta 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Så jävla meningslöst om man inte är tät från början, d.v.s. Har möjlighet att investera flera hundra tusen      

är det väl inte alls det, jag startade året med 40k, har gått upp 15k sen dess. ska visserligen till en hel del tur och en massa efterforskningar för att det ska komma i närheten av de vinsterna över kort tid, men det är långt ifrån omöjligt.

satsa på aerocrine idag, vetja. sälj på fredag till förhoppningsvis 50% vinst. kan ju gå åt helvete också, men har vissa förhoppningar. i värsta fall går väl kursen ner till en femma, men finns egentligen inget som talar för det. de ligger på treårslägsta just nu, och det finns liksom inget som motiverar den låga kursen, så förr eller senare måste den upp.


   
SvaraCitera

player one: är det väl inte alls det, jag startade året med 40k, har gått upp 15k sen dess. ska visserligen till en hel del tur och en massa efterforskningar för att det ska komma i närheten av de vinsterna över kort tid, men det är långt ifrån omöjligt.

hörde om en snubbe som investerade 25k på 80-t och hade över 200 miljoner 25 år senare.. Han hade tydligen bara låtit pengarna vara, varken köpt eller sålt nåt under tiden.. 

Hade ju varit fett men sån turjävel! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

hörde om en snubbe som investerade 25k på 80-t och hade över 200 miljoner 25 år senare.. Han hade tydligen bara låtit pengarna vara, varken köpt eller sålt nåt under tiden.. 

Hade ju varit fett men sån turjävel! 

då har man en jävla tur, så mycket är säkert. men köper man apple för några öre styck så blir det väl så.

kan annars rekommendera neurovive om du kommer in till rimligt pris, finns mycket som tyder på att värdet kommer mångdubblas inom de närmsta 3-4 åren. men de sysslar ju med forskning inom biotech, så riskerna är därefter. men det verkar som att aerocrine är snabba cash den här veckan. 
nu är det fem minuter tills stockholmsbörsen öppnar, så måste fixa te innan dess.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu är handlandet för dagen över, och javisst, neurovive dippade en hel del, även om det togs igen mot slutet, men får hoppas på ett bra köpläge på fredag eller i början av nästa vecka.

aerocrine gick också ungefär som förväntat, ens-aktören som envisades med att sälja till reapriser verkar ha fått slut på aktier att sälja, och jag hoppas väl på i alla fall en symbolisk uppgång innan rapporten på torsdag, som med lite tur ger en liten skjuts på kursen. den behöver egentligen bara stabilisera sig kring 7 kr för att jag ska ha tjänat mig en rejäl slant på det, men kommer den ännu högre, vilket inte vore helt orimligt vid ett bra resultat, skulle jag inte gnälla över det heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aerocrine avslutade på 5,80 inför årsrapporten, och jag räknar med 8-9 kronor efter morgondagens handel om resultatet är bättre än prognoserna, 7 kronor om den träffar prognoserna eller hamnar lite under dem, och i vart fall inte under 5,40 eller 5,40 även om rapporten är kraftigt under prognoserna, vilket det inte finns något som tyder på. en försiktig gissning talar för en vinst på i alla fall 10-12k på en veckas handel. det är inte så pjåkigt. i så fall bästa veckan i år, hittills. 20k om rapporten är över prognoserna, vilket skulle kännas rätt jävla fint.


   
SvaraCitera
GraGo

player one:
i denna tråd diskuterar vi aktiehandel och dylikt kapitalistiskt otyg som bygger på strukturell stöld från proletariatet. måste ha en sån här tråd för att slippa posta ovidkommande grejer i typ vad tänker du på just nu-tråden. det finns väl några fler umare som pysslar med det, så med lite tur blir jag inte helt ensam här.

Vad fan har ekonomisk brottslighet med aktier och kapitalism att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:

Vad fan har ekonomisk brottslighet med aktier och kapitalism att göra?

det beskriver på ett talande sätt själva kärnverksamheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fuckyouomxs30.png

fuck yeah.


   
SvaraCitera