Aviseringar
Rensa alla

Tråden för kommande inköp


Ämnesstartare

UM:are! Här i min glåmiga eftermiddagsdekadens slog dig mig plötsligt att: vi saknar en tråd för planerade inköp! Som de ordningsamma och systematiska shoppare vi är(??? är man inte kan man låtsas), kom jag fram till att detta inte går vägen, varav jag ögonaböj tog på mig heliga ansvaret att skapa tråden. Ett, tu, tre så var den saken nu biff. Välkomna och var goda att delge era planerade inköp - vare sig de ska inträffa nu, imorgon eller om fem år. Bara du sätter gränsen!

p.s. ta den pompösa, släpiga tonen med viss nypa salt d.s.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Mat


   
SvaraCitera
mynona

Jag ska nog gå till second hand-butiken och hämta den där boken ändå idag. Blir den för skrymmande efter att jag har läst den och inte vill behålla den kan jag ju föra tillbaka den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trummaskin eller kanske en t-tröja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste köpa en ny innebandyklubba till kvällens drabbning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flux, deo, ansiktskräm, salva (kanske), tranbärsjuice och typ... åh venne såhär på rak arm
Chiafrön har jag tänkt testa men de ser ju så sjukt oaptitliga ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annat ekologiskt te än kung markattas samt havremjölk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Jag ska nog gå till second hand-butiken och hämta den där boken ändå idag. Blir den för skrymmande efter att jag har läst den och inte vill behålla den kan jag ju föra tillbaka den. 

this sounds a lot like snatteri?????


   
SvaraCitera

jag funderar på att köpa hms ögonskuggspennor i typ beige och brun. är det värt? de kostar 40 kr stycket. 


   
SvaraCitera

har även en fet inköpslista till hästeriet. ska bara få 50 lax över först.

skoja, är inte så dyrt men är jävligt onödigt höga priser inom hästsport. 


   
SvaraCitera
mynona

mynona:
Jag ska nog gå till second hand-butiken och hämta den där boken ändå idag. Blir den för skrymmande efter att jag har läst den och inte vill behålla den kan jag ju föra tillbaka den. 

Den var inte kvar. Rationalisering: lika bra, ägodelar tynger. 

isola:

this sounds a lot like snatteri?????

Varför det? jag köper boken, läser den, och vill jag inte behålla den lämnar jag tillbaka den. De kostar bara 5-10 kronor ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Varför det? jag köper boken, läser den, och vill jag inte behålla den lämnar jag tillbaka den. De kostar bara 5-10 kronor ändå

Du skrev "hämtar". But it was a joke.


   
SvaraCitera
mynona

isola:

Du skrev "hämtar". But it was a joke.

Det är en eufemism vi använder i vår familj. Vi säger inte att vi "köper" saker, när vi har sett något vi gillar någonstans men inte köpt det, och sedan bestämmer oss för att gå tillbaka och trots allt köpa det, så säger vi att vi ska "hämta" det i stället för att köpa det.'

Vet inte vad det tyder på eller hur det ska tolkas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det är en eufemism vi använder i vår familj. Vi säger inte att vi "köper" saker, när vi har sett något vi gillar någonstans men inte köpt det, och sedan bestämmer oss för att gå tillbaka och trots allt köpa det, så säger vi att vi ska "hämta" det i stället för att köpa det.'

Vet inte vad det tyder på eller hur det ska tolkas

det låter jag vara osagt Rodnar😉


   
SvaraCitera
mynona

isola:

det låter jag vara osagt Rodnar😉

tjuvfamilj? Förvirrad


   
SvaraCitera