Aviseringar
Rensa alla

Tråden om riktig mörk Metal...


Ämnesstartare

Hejsan!

Första tråden på ca 5 år här (minns att layouten var helt annorlunda förr, och ja, jag hade ett annat konto).

Detta är tråden där vi diskuterar riktig ond och mörk Metal utöver det vanliga. Ni som är inbitna inom Metal förstår nog vad jag menar.
Band som inte hör hemma i denna tråd är In Flames, Lamb of God, Slipknot, Volbeat och liknande pudelrock.

Så, vad lyssnar ni på för extrem metal?
Sitter och avnjuter Mayhems odödliga klassiska album De Mysteriis Dom Sathanas.

Ha de bra!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Avgudar Bring Me The Horizon, Of Mice and Men.. 

Mest av allt Rings of Saturn dock. Dom är helt underbara ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska lyssna på doom, annars är det något fel på en. Oak (numera Aniara) är rätt fina.


   
SvaraCitera

mayhem i all ära men det e fan inte mörkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:
Man ska lyssna på doom, annars är det något fel på en. Oak (numera Aniara) är rätt fina.

Doom är bra! Katatonias album Brave New Day är nog det mest depressiva album någonsin.

internet:
mayhem i all ära men det e fan inte mörkt

Hoppas du skämtar?


   
SvaraCitera

Armagedda: Hoppas du skämtar?

nä lol tänker ljudbild kargt  rått kompromisslöst visst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ColdWorld - Dream Of A Dead Sun!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Yaren

^^ jag föredrar också sånt.

Jaja, Black Metal av Venom funkar ju när man är arg, helt okej. Kultförklarad skit.

http://m.youtube.com/watch?v=fHmzFVDjVnM

Iförsig är inte titeltracket det bästa, hatar det jävla oljudet i början, men kan inte låta att bli att le över Buried Alive som går in i Raise the dead. 

Don't burn the witch har tungt riff 🙂

Jaa... ingen idé att försöka få bred musiksmak, inte ens genom rock och metal. Jag kommer alltid tillbaks till blues <3


   
SvaraCitera
sincan

internet: nä lol tänker ljudbild kargt rått kompromisslöst visst

Är inte detta mörk så vet jag inte vad som är det. En av de fetaste basslingorna som finns.


   
SvaraCitera
sincan

Armagedda: Band som inte hör hemma i denna tråd är In Flames, Lamb of God, Slipknot, Volbeat och liknande pudelrock.

Pelletsen: Avgudar Bring Me The Horizon, Of Mice and Men..

Mest av allt Rings of Saturn dock. Dom är helt underbara ..

Life core inc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varg Vikernes kan har ju iaf en av de sämsta rösterna inom Musikvärlden. Men gillar honom ändå! Eller ja, hans musik iaf...

Burzum - War


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag föredrar mer livskraftig metal. Om det nu ska vara dödsmetal så gillar jag den mer aggressiva typen till skillnad från den deppiga typen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Föredrar groove och stoner, men doom och döds går väl an emellanåt. Band som Mayhem finner jag mest löjeväckande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fortsätter på Burzum spåret... Någon som hört hans nya skiva som kom ut iår? Återigen elektronisk, tyvärr...

Han ska hålla sig till Svartmetallen likt albumet Filosofem.

Burzum - Jesus Tod -


   
SvaraCitera