Aviseringar
Rensa alla

Tradera-auktion åt helvete. Vem har rätt?


Säg till kärringen att hon kan ta sig i röven.


   
SvaraCitera

terrormat:

Ska gå och köpa glass för de där pengarna nu.

[love]


   
SvaraCitera

terrormat:

Ska gå och köpa glass för de där pengarna nu.

bra!


   
SvaraCitera

kan komma ned och skydda dig om hon kommer och capslockar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kan komma ned och skydda dig om hon kommer och capslockar

Isåfall deletar jag subban OCH tömmer papperskorgen. Mhm bitchez hold ma earrings [cool]


   
SvaraCitera

terrormat:

... Ska gå och köpa glass för de där pengarna nu.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Det är bara be henne att försöka sälja vidare dem ifall hon inte är nöjd.
Det var jag tvungen att göra. Köpte en grej för 180, fick den såld för 40.
Shit happens when you party naked.
Be henne ta sig i brasan samt att köpa nya skor ifall hon förväntar att de ska vara hela.


   
SvaraCitera

Ignorera henne, djäkla tard.


   
SvaraCitera

terrormat:

Uhäävhubblfplsafpasdldsadasgjikrstewuettvåtrefyrafemåhhhh

Hur fan kan hon whina över 40 kr + frakt? Hade jag köpt något för de pengarna och varit missnöjd hade jag slängt grejerna och levt vidare istället för att börja tramsa om småpengar när hon trots allt valt att köpa begagnat.

terrormat:

Ska gå och köpa glass för de där pengarna nu.

[love]


   
SvaraCitera

Hon kan inte göra annat än ge dig ett dåligt omdöme. Det är det värsta som kan hända. Även om hon kontaktar Tradera så kommer de inte lägga sig i, jag har varit med om liknande situationer och vände mig en gång till Tradera. De svarar bara att de inte lägger sig enskilda affärer.

Jag köpte en kamera som inte funkade en gång, det var då jag utan framgång kontaktade Tradera. Försökte också begära hävning av köpet (fast lite snällare än hon som köpte av dig), men säljaren höll sig bara till sin historia och då orkade jag inte mer. Klart man i teorin skulle kunna stämma personen i fråga, men det är det ingen som gör för 40 kr.

Så var trevlig och strunta i hennes krav [party]


   
SvaraCitera

mm, svara henne trevligt och sakligt, beklaga att hon inte är nöjd, säg att du informerat korrekt i annonsen men erbjud att hon kan få pengarna tillbaka (40 kr) ifall hon returnerar skorna till dig och står för kostnaden [smile]

och negativt omdöme får ju du också lämna så, håll dig lika saklig i det medan hon skriver i vredesutbrott på ditt så är det inte du som ser dum ut.


   
SvaraCitera

haha det finns en traderaanvändare jag lät bli att köpa av fast den hade huvudsakligen positiva omdömen, bara för att den hade såna vredesutbrott i kommentaren på sina egna negativa omdömen.

personen sålde löshår, och på de negativa omdömena om att håret var av dålig kvalitet svarade den tex:
"är du flint eller??"
"är du analfabet kan du inte läsa beskrivningen??"

osv


   
SvaraCitera

framtidskon:

personen sålde löshår, och på de negativa omdömena om att håret var av dålig kvalitet svarade den tex:
"är du flint eller??"

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Sålde ngt till en man/gubbe och allt var frid och fröjd. Men när det gått en dag sedan han betalat och han ännu inte mottagit någon vara så blev han g a l e n. Han skrev en massa felstavade mail om vilken lurendrejare jag var och att vi skulle ses i rättssalen osv osv osv. Jag ba wtf. Svarade inte pga blev helt: [tard]. Sen efter någon dag när han fått varan mailade han tillbaka och ba ja nu slapp du rättegången!!!!!! ps ringen var fin


   
SvaraCitera

Bra att skriva att man inte tar ansvar för postens hantering av paket och förklara i det personliga meddelandet på Tradera att samtliga varor säljs i befintligt skick och enligt beskrivningen. En köpare har absolut ingen rätt att häva ett köp. Om man däremot som säljare tycker det är okej får köparen stå för all frakt och auktionsavgift till Tradera. Så resonerar iaf jag när jag säljer grejer på Tradera. Jag har dock aldrig tagit tillbaka någon vara men jag är ganska noga med beskrivning och vad som gäller när man handlar av mig så att ingen kan komma och klaga i efterhand [wink]


   
SvaraCitera