Aviseringar
Rensa alla

Tradera


Ämnesstartare

hur fungerar det exakt, måste man betala om man lagt upp 100 annonser och inte lyckats sälja något? Eller är det 5 spänn för varje annons?

Hur & när betalar man avgifterna?


   
Citera
Ämnesstartare

Normalt sett så tas det bara provision ifall varan blir såld. Undantaget är om du har lagt upp över 100 annonser under en månad. Då får du betala även på dem som inte blir sålda. Den 5e månaden efter du ska betala för får du en notifikation till din mail om att du har en ny faktura. Då går du in på "Mitt Tradera" och sen "Mina fakturor och avgifter" så får du se alla betalda och betalda fakturor och sen betalar du via internetbank.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N3794N:
Normalt sett så tas det bara provision ifall varan blir såld. Undantaget är om du har lagt upp över 100 annonser under en månad. Då får du betala även på dem som inte blir sålda. Den 5e månaden efter du ska betala för får du en notifikation till din mail om att du har en ny faktura. Då går du in på "Mitt Tradera" och sen "Mina fakturor och avgifter" så får du se alla betalda och betalda fakturor och sen betalar du via internetbank.

Okej men vad händer med de som inte blir sålda, om man lagt in under 100 annonser? Dem tar de inget betalat för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

Okej men vad händer med de som inte blir sålda, om man lagt in under 100 annonser? Dem tar de inget betalat för?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N3794N:

Nej.

Okej, tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min annons är såld men hur säljer jag/tar jag emot pengarna? kan ta reda på men svara gärna, om ngn vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta: Min annons är såld men hur säljer jag/tar jag emot pengarna? kan ta reda på men svara gärna, om ngn vet

Du skriver på sajten alternativt i mailet till köparen vilket bankkonto köparen ska sätta in pengarna på. Kräv att det ska ske inom 3 dagar, så brukar de flesta på Tradera göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Du skriver på sajten alternativt i mailet till köparen vilket bankkonto köparen ska sätta in pengarna på. Kräv att det ska ske inom 3 dagar, så brukar de flesta på Tradera göra.

oki, tack:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta: oki, tack:)

Det är lugnt. Vänta på att pengarna har kommit in innan du skickar varan, det är standard på Tradera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Det är lugnt. Vänta på att pengarna har kommit in innan du skickar varan, det är standard på Tradera.

Aa, ska göra det 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ngn har lagt bud (/liknande) & tror min annons avslutades pga. det

Nu får jag mejl från paypal att personen inte fått sitt konto bekräftat... 

Händer sådant här ofta lr


   
SvaraCitera