Aviseringar
Rensa alla

trådlös uppkoppling


Ämnesstartare

Hej, jag har ej trådlös uppkoppling idag, DVS att jag har sladd från modemet till datorn. Men nu vill jag ha trådlöst. det jag hade tänkt var att jag ska ha som det är idag fast istället för att ha ena enden av ethernet kabeln i datorn så skulle jag ha den in kopplad i en "grej" som sänder ut trådlöst dvs att jag kan spela xbox och sitta vid datorn trådlöst uppkopplat. Jag skulle även vilja att man ska kunna surfa med sladd också så att om en kompis tar med sig sitt xbox som inte har wi-fi så skall han kunna koppla upp sig med ethernet kabel till den där "grejen". och det ska även gå att använda både dator och 2 xbox samtidigt.

Så nu undrar jag om det är en sådan här som jag ska ha: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=153033208

kom järna med andra lösningar. och kommer kvaliten på uppkopplingen att påvärkas mycket om man har så många skarvar?


   
Citera
Imgood

alla router jag har sett haft några uttgångar och ingång
jag kör sj med netgear.


   
SvaraCitera

Ja det är en sån du behöver. Skulle dock inte satsa på en sådan budgetmodell, fast iofs. Vet ej vad dina behov är, den kanske duger fint.

Coolguy_56:

många skarvar

wat


   
SvaraCitera

Trådat FTW


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Ja det är en sån du behöver. Skulle dock inte satsa på en sådan budgetmodell, fast iofs. Vet ej vad dina behov är, den kanske duger fint.

jag ska ha det till att spela onlina på xbox och surfa på nätet med min dator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Ja det är en sån du behöver. Skulle dock inte satsa på en sådan budgetmodell, fast iofs. Vet ej vad dina behov är, den kanske duger fint.

varför skulle du inte satsa på en sådan?


   
SvaraCitera
Åtta

Belkin är allmänt kända för att vara sämst.

​Här har du en lista över populära routrar med bra hastigheter. D-link har lite dåligt rykte inom nördkretsar, men deras lite mer high-end-grejer (men fortfarande på konsumentnivå) är faktiskt helt okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle du avråda mig att köpa den här http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=153033208.

Jag kommer att ha den i det rum som jag kommer att ha datorn och xboxet i.


   
SvaraCitera
Åtta

Coolguy_56:

skulle du avråda mig att köpa den här http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=153033208.

Länken fungerar inte. Skriv tillverkare och modell istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=153033208

Trådlös router Belkin G wireless


   
SvaraCitera

Coolguy_56:

Trådlös router Belkin G wireless

Åtta länkade till en lista på med bra routrar, sluta vara retard och ignorera bara för att du vill köpa på clasohlson(vilket förövrigt suger)

En budgetrouter är inte mkt att ha om du ska överhuvudtaget göra någpnting med den typ. Lägg ner några hundra iaf så slipper du många timmars frustration.

Och som jag skrev, routern du länkade till är sämst och kan knappt tillåta att du använder en webläsare ens utan att den dör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har nu köpt en router, och när jag stoppar i cd skivan så får jag upp punkter som jag ska fixa innan jag ska klicka på nästa. Det stod:"du behöever lösenord och användarnamn från din internet levrantör. detta brukar finnas i välkomstpaket som du fick från internett levratören"

å jag tror jag inte har kvar det, å jag viste inte att det fanns ett lösenord ens.

Jag har telia 14-24. och router d-link dir-615 ca 400

Vart kan jag få reda på vad jag har för lösen och användarnamn. å varf ska routern behöva ved det?


   
SvaraCitera

Coolguy_56:

Vart kan jag få reda på vad jag har för lösen och användarnamn. å varf ska routern behöva ved det?

Står under routern eller i manualen.

För att du ska hitta ditt nätverk och att andra inte ska använda det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Står under routern eller i manualen.

För att du ska hitta ditt nätverk och att andra inte ska använda det.

men lösenordet från min levratör kan väl inte stå på routern. routern har jag inte köpt av min internett levrantör.


   
SvaraCitera

Coolguy_56:

men lösenordet från min levratör kan väl inte stå på routern. routern har jag inte köpt av min internett levrantör.

Du köper en router med lösen och lösenordet står i manualen eller under routern.


   
SvaraCitera