Aviseringar
Rensa alla

Trådlös vägguttag?


Smilen
Ämnesstartare

Hur får man tag i ett trådlöst vägguttag? Jag menar så man kan ladda telefonen utomhus. Hur funkar det egentligen? 


   
Citera

HAr svårt att tro att det går att skicka ström sådär långt genom luften idag.. Du syftar på sådana där magneter eller?


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

S3ON:
HAr svårt att tro att det går att skicka ström sådär långt genom luften idag.. Du syftar på sådana där magneter eller?

Magneter? Jag tänker vägguttag som funkar när man är ute länge. Hade gärna behövt ett sådant uttag. 


   
SvaraCitera

Smilen: Jag tänker vägguttag som funkar när man är ute länge.

fattar inte


   
SvaraCitera

försök att förklara med bild, rita i paint 


   
SvaraCitera

Du tänker på trådlös laddningsplatta? Som man laddar upp och sedan kan ta med sig överallt och ladda telefonen med utan sladd?


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

rotorblad:
Du tänker på trådlös laddningsplatta? Som man laddar upp och sedan kan ta med sig överallt och ladda telefonen med utan sladd?

Ja men exakt. 


   
SvaraCitera

Smilen:

Ja men exakt. 

dvs, magnetladdning. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Smilen

   
SvaraCitera

Skaffa en solpanel med usb uttag


   
SvaraCitera

S3ON: HAr svårt att tro att det går att skicka ström sådär långt genom luften idag

"In 1893, George Westinghouse was awarded the contract to electrify the World’s Columbian Exposition, a sort of World’s Fair, in Chicago. As Westinghouse’s lead engineer, Tesla was given complete control over the project. He not only demonstrated the safety of his alternating current platform by illuminating the entire grounds with a wired AC lighting system, he also (more incredibly) demonstrated his wireless alternating current system in one of the electrical exhibition rooms. Using high voltage, high frequency alternating current, he illuminated his wireless gas-discharge lamps. To the amazement of the fair-goers, lamps with no wires connected to them lit up once the field of energy was activated. People held these lamps in their hands and walked about the room as the lamps glowed victoriously."

Dessa antika idéer med trådlös elektricitet, inte många som pysslar med det idag dock


   
SvaraCitera

du kan ha en dosgrej så kan du ladda mobilen mitt ute i skogen med 1 mil till närmaste hus, finns o köpa lite var stans typ biltema, brorsan har en med värme i också så han kan värma händerna på älgjakten tex, man har laddsladden i såklart men den grejen kan man ha i fickan


   
SvaraCitera

Du kan också köpa et batteri som kan laddas med en sladd och håller riktigt länge!


   
SvaraCitera

herkuled:
Du kan också köpa et batteri som kan laddas med en sladd och håller riktigt länge!

Min funkar utmärkt! Tumme upp


   
SvaraCitera