Aviseringar
Rensa alla

Trådlöst nätverk


Ämnesstartare

Försöker få igång trådlöst internet på laptopen, förut så kunde man hålla in FN och trycka på f1 för att aktivera det, men det går inte fast jag har installerat skiten. Har Netgear. Vad ska jag göra? Använder w7 32bit på den.


   
Citera
Tyrael

Speltidning:

Försöker få igång trådlöst internet på laptopen, förut så kunde man hålla in FN och trycka på f1 för att aktivera det, men det går inte fast jag har installerat skiten. Har Netgear. Vad ska jag göra? Använder w7 32bit på den.

1. Du har alltså aktiverat det innan, utan ändringar? Eller tror du att du kan trycka något coolt och wips så funkar allt + alla inställningar inställda?
2. Netgear, aha, coolt, en router, säger ingenting. Var bara säker på att din router har ett trådlöst nätverk som fungerar.
3. Vad ska du göra? Gå in på nätverksenheter (Change adapter settings) och kolla om din trådlösa anslutning finns där. Om den gör det, aktivera om ej aktiverat redan. Om aktiverat, hitta ditt trådlösa nätverk och anslut till detta. Det kan finnas en av&på-switch på laptopen som stänger av eller sätter på radio-sändaren/mottagaren på laptopen, om det finns en sådan skall du naturligtvis aktivera den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

1. Du har alltså aktiverat det innan, utan ändringar? Eller tror du att du kan trycka något coolt och wips så funkar allt + alla inställningar inställda?

Kommer inte ihåg vad jag gjorde förut, men jag installerade windows 7 på den och försöker få en att funka.

Tyrael:

Gå in på nätverksenheter (Change adapter settings) och kolla om din trådlösa anslutning finns där. Om den gör det, aktivera om ej aktiverat redan

Aktiverad men kan inte ansluta, det är det som är problemet

Tyrael:

Det kan finnas en av&på-switch på laptopen som stänger av eller sätter på radio-sändaren/mottagaren på laptopen, om det finns en sådan skall du naturligtvis aktivera den.

Ja, hålla in FN och trycka på f1 funkade förut, men inte längre

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Går inte att ansluta till det trådlösa nätverket, som sagt så behövde jag bara hålla in F och trycka på f1 för att ansluta datorn men det funkar inte längre. Ganska säker på att jag har installerat netgear rätt.

Image


   
SvaraCitera
Tyrael

Speltidning:

Ganska säker på att jag har installerat netgear rätt.

Så du har alltså fixat ny router och nu fungerar inte Wireless Network Connection? Hittar du ens det trådlösa nätverket som routern står för?


   
SvaraCitera

Speltidning:

Går inte att ansluta till det trådlösa nätverket, som sagt så behövde jag bara hålla in F och trycka på f1 för att ansluta datorn men det funkar inte längre. Ganska säker på att jag har installerat netgear rätt.

Då du trycker på FN+F1 så ser du bara till att nätverkskortet är spänningssatt, sen är det upp till operativet att hantera automatisk uppkoppling. Vad händer om du försöker ansluta för hand?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Så du har alltså fixat ny router och nu fungerar inte Wireless Network Connection

Samma router som förut, funkade när jag använde vista. Måste ha missat någon inställning.

Tyrael:

Hittar du ens det trådlösa nätverket som routern står för?

Nej den påstår Nätverkskortet inte är anslutet, men jag kollade och det ska vara anslutet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

aristoteles:

Vad händer om du försöker ansluta för hand?

Osäker på hur jag ska göra det, provade att högerklicka på wireless network connection och välja ansluta men det hände ingenting. De som jag tog en print screen av I mitt tidigare inlägg


   
SvaraCitera
Tyrael

Speltidning:

Nej den påstår Nätverkskortet inte är anslutet, men jag kollade och det ska vara anslutet.

Nej, det betyder att du inte är ansluten till nätverket du vill koppla upp dig till. Du får helt enkelt koppla upp dig genom att välja ett nätverk i närheten av dig som jag SKREV I TIDIGARE INLÄGG. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Nej, det betyder att du inte är ansluten till nätverket du vill koppla upp dig till. Du får helt enkelt koppla upp dig genom att välja ett nätverk i närheten av dig

Jag har ju försökt det, men när jag försöker ansluta mig händer det ingenting


   
SvaraCitera

Speltidning:

Osäker på hur jag ska göra det, provade att högerklicka på wireless network connection och välja ansluta men det hände ingenting. De som jag tog en print screen av I mitt tidigare inlägg

Du måste väl välja ett nätverk och skriva in lösen?


   
SvaraCitera
Tyrael

Speltidning:

Jag har ju försökt det, men när jag försöker ansluta mig händer det ingenting

Så du väljer ett nätverk, ditt eget, och när du gör det så vad står det lixom? Står det, Kunde inte ansluta, eller händer det bara ingenting alls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Så du väljer ett nätverk, ditt eget, och när du gör det så vad står det lixom? Står det, Kunde inte ansluta, eller händer det bara ingenting alls?

Ingenting händer, står ingenting.


   
SvaraCitera
Tyrael

Speltidning:

Ingenting händer, står ingenting.

Uppenbarligen något fel på din dator och dess radio-antenn, vet att det är struligt med sådant på laptops, iaf är det så för mig.


   
SvaraCitera

Sändaren kanske inte fungerar. [smile]


   
SvaraCitera

Tyrael:

Uppenbarligen något fel på din dator och dess radio-antenn,

Det behöver inte vara nåt fel på antennen, vad pekar mot det?

Speltidning:

Ingenting händer, står ingenting.

Prova en ubuntu-livecd, se om nätverket funkar där. Om det funkar då så är det troligtvis drivrutinerna i windows 7 som inte funkar som dom ska. Windows 7 är ju... ja, windows.


   
SvaraCitera
Tyrael

aristoteles:

Det behöver inte vara nåt fel på antennen, vad pekar mot det?

Menar inte att det är "fel" på den men det är där problemet ligger, alltså att radiofunktionen är avstängd eller liknande.


   
SvaraCitera