Aviseringar
Rensa alla

Tradolan


Ämnesstartare

Hur ska man äta trad för att få bäst effekt?


   
Citera

Stoppa i munnen - svälj?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Stoppa i munnen - svälj?

Jag syftade mer på om bombning skulle vara mer effektivt.


   
SvaraCitera

courage:

Jag syftade mer på om bombning skulle vara mer effektivt.

Hur då? Det är ju redan ett piller. Ska du krossa/bryta upp kapseln och sen bomba? Det låter onödigt, eftersom det är ett läkemedel är det redan ihopbundet i tabletten för att ge bästa effekt, skulle jag tro.
Du kanske kan chansa och stoppa upp dem i rektum om du vill, där tar man väl upp saker något bättre.

Allmänt för piller gäller också att man ska dricka vatten till och helst på tom mage om man vill ha extra snabb effekt av dem. Annars kan du nog inte göra mycket "extra".

Vissa piller kan man stoppa under tungan också så verkar de i vissa fall snabbare, tycker jag iaf. Men vissa saker smakar illa och då är det knappast värt det, och jag tror inte det gäller alla mediciner.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

kila iväg till apoteket och be att få det som stolpiller istället


   
SvaraCitera

angående bombning också, så är det säkert så att du kan vinna några minuter eller nått i verkningstid, eftersom magen inte behöver fräta sönder tabletten först. Det låter inte värt besväret. Men att man skulle få ut MER effekt låter som någon dum myt knarkare kommit på, för det är väl ganska ologiskt med tanke på att hela tabletten ändå går sönder i magen sen i lika små beståndsdelar som den skulle gjort om du krossade den innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Hur då? Det är ju redan ett piller. Ska du krossa/bryta upp kapseln och sen bomba? Det låter onödigt, eftersom det är ett läkemedel är det redan ihopbundet i tabletten för att ge bästa effekt, skulle jag tro.

Det är inte kapslar. Jag har vanliga tabletter.

tigr:

kila iväg till apoteket och be att få det som stolpiller istället

I think someone needs to get laid.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

courage:

I think someone needs to get laid.

komigen, klockan är 10 en söndagmorgon. tror du jag har kul eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Men att man skulle få ut MER effekt låter som någon dum myt knarkare kommit på, för det är väl ganska ologiskt med tanke på att hela tabletten ändå går sönder i magen sen i lika små beståndsdelar som den skulle gjort om du krossade den innan.

När jag jobbade på ålderdomshem krossade de värktabletter, inte bara för att det skulle gå bättre att svälja, utan för att kroppen tar upp allt så mycket bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

komigen, klockan är 10 en söndagmorgon. tror du jag har kul eller?

[smile]


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

courage:

[smile]

jag ligger hellre än knarkar iaf [mad][mad]


   
SvaraCitera

courage:

När jag jobbade på ålderdomshem krossade de värktabletter, inte bara för att det skulle gå bättre att svälja, utan för att kroppen tar upp allt så mycket bättre.

Jag säger inte att det inte är så för det vet jag inte, men jag tycker det låter konstigt..
Det kan i vilket fall som helst inte skada, så testa om du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

jag ligger hellre än knarkar iaf

Nej [mad]

framtidstron:

Jag säger inte att det inte är så för det vet jag inte, men jag tycker det låter konstigt..
Det kan i vilket fall som helst inte skada, så testa om du vill.

Okej.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

courage:

Nej [mad]

är du helt bränd eller?! jo! [mad]


   
SvaraCitera

courage:

Hur ska man äta trad för att få bäst effekt?

framtidstron:

Stoppa i munnen - svälj?

Det är inte så komplicerat... Käkade åtta såna, drack alkohol och tog tjack i fredags. Blev rätt så festligt.


   
SvaraCitera