Aviseringar
Rensa alla

Trä per meter?


Ämnesstartare

Fattar inte när man ska köpa golv. Först står det Xkr/m. På vilket sätt menar dem på meter? Att det är en fyrkantig meter runt hela eller...? Sedan står det xkr/m2, det är ju det som är en kvadrat med 1 meter/sida. Vad menar dem med meter? Whaaaaaaaaaaaat?


   
Citera

trä säljs efter längdmeter pris. sen räknar affärer om det för att få ut ett kvm pris som är mer begripligt för folk som inte orkar räkna själva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

trä säljs efter längdmeter pris. sen räknar affärer om det för att få ut ett kvm pris som är mer begripligt för folk som inte orkar räkna själva

Didn't get it...
Om jag köper en meter laminatgolv säger vi... Hur mycket får jag då? En meter säger mig inte direkt mycket. Eller hur räknar dem egentligen?


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Om jag köper en meter laminatgolv säger vi... Hur mycket får jag då? En meter säger mig inte direkt mycket. Eller hur räknar dem egentligen?

allt virke säljs efter metern. köper du en meter så kommer du få meter laminat för meter priset. Köper du en m2 så kommer du få det för m2 priset

vet inte huur man ska förklara riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

vet inte huur man ska förklara riktigt

Men den kan vara 1 meter lång men typ 5 mm smal? Om hela mitt rum är en viss kvadratmeter, hur många "vanliga" meter tills jag får hela? Vaaaaaaaaaaaaaaaa?


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Men den kan vara 1 meter lång men typ 5 mm smal? Om hela mitt rum är en viss kvadratmeter, hur många "vanliga" meter tills jag får hela? Vaaaaaaaaaaaaaaaa?

så här va om en den är 1000x5 mm så blir den biten 0,05 m2 sen är det bara att ta din rums area gånger det.

men som tur är så brukar ju golv säljas i kvadratmeter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

så här va om en den är 1000x5 mm så blir den biten 0,05 m2 sen är det bara att ta din rums area gånger det.

Det står bara: 9kr/meter [tard].

OF 5:

men som tur är så brukar ju golv säljas i kvadratmeter

Jeffla tur.


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Det står bara: 9kr/meter

aa då kommer det väll kosta typ 200 per kvadratmeter


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Men den kan vara 1 meter lång men typ 5 mm smal? Om hela mitt rum är en viss kvadratmeter, hur många "vanliga" meter tills jag får hela? Vaaaaaaaaaaaaaaaa?

det beror ju på hur breda träbitarna du ska ha är. du får en enmeter lång bräda, om du köper en meter. sen hur många såna bitar det går åt för att fylla ut en kvadratmeter beror ju på golvtiljornas bredd[wink]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera