Aviseringar
Rensa alla

Träffa fler på fritiden


Ämnesstartare

Jag går i gymnasiet och vill träffa lite mer folk i min egen ålder på fritiden än dem jag redan träffar.
Har funderat på att börja med någon lagsport, problematiskt nog så är jag 17 år alltså lite gammal för att börja spela innebandy eller basket då lag oftast söker dem som kan spela i första hand... [rolleyes]

Har kollat in lite poker föreningar då jag är ganska intresserad av poker men oftast är det 18 årsgräns och medelåldern är ganska hög. Vet någon om det finns föreningar som ordnar fester och liknande för medlemmar?

Har ni några bra förslag? kan tillägga att jag bor i stockholm och är kille

Tack i förhand! [smile]


   
Citera

Gå ut och prata med random folk som ser ut att vara i din ålder?

Så svårt är det inte att hitta nytt folk.


   
SvaraCitera

Lagsporter skall inte vara några problem. Bara hitta något lag som inte spelar i någon högre division och spela i b-laget 🙂


   
SvaraCitera

börja i något lag och säg att du kan spela, men är nyinflyttad och i din gamla stad gjorde man på ett lite annat sätt/du har varit skadat och inte kunnat öva[ops][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FisQ: Bara börja snacka med andra på tunnelbanan känns lite skumt [crazy]

Buddah: bra ide fast är inte så sportig av mig i vanliga fall, kanske borde bli det..

Isola: hehe, behöver bättre förslag [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner ingen till några föreningar med folk runt 17-18 års ålder som man kan gå med i som ordnar fester eller andra träffar bara för att lära känna varandra? [cheers]

Det kanske är studentkårer/föreningar [confused]


   
SvaraCitera

börja lana


   
SvaraCitera
time
 time

treford49:

Har ni några bra förslag?

Engagera dig politiskt. Bara du inte blir fascist, eller så. Eller ung moderat, ännu värre. Bara gör det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

börja i något lag och säg att du kan spela, men är nyinflyttad och i din gamla stad gjorde man på ett lite annat sätt/du har varit skadat och inte kunnat öva

gissar att du brukar hitta på alla familjens ursäkter själv, duktig du e iaf[wink]


   
SvaraCitera

StoraHimlen:

gissar att du brukar hitta på alla familjens ursäkter själv, duktig du e iaf[wink]

Tack, var inte den bästa på att passa tider under högstadiet, fejkade mig igenom rätt mkt[ops]


   
SvaraCitera

pingstkyrkan!

dem har alltid träffar på helgerna och det är fullt av konstigt folk där som spelar pingis och äter bullar


   
SvaraCitera

Börja i kampsport, har själv hållit på med Mixed Martial Arts i ca 2 år, börjar nytt folk hela tiden i blandade åldrar, allt från 17 till 25+.


   
SvaraCitera

Gå med i en politisk förening.Förslagsvis MUF eftersom de är det största ungdomsförbundet, de har verksamhet i hela landet, massor av sköna människor. Det brukar alltid hända saker i din stads MUF lokal. TIll exempel debattkväll, retoriska utbildningar, en talare kommer och föreläser osv. Du lär träffa massor av nya människor. Finns fester också, dock inte som MUF anordnar,men jag lovar det finns folk där som har fester hemma minst 2 ggr i m¨ånaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Engagera dig politiskt.

bra idé om du är intresserad. i ett ungdumsförbund finns det ju oftast just ungdomar. finns säkert nån sorts klubb på din skola. i min skola går det bara knappt 300 elever och det har precis startats en filmklubb, finns en miljögrupp som kommer med förslag om renoveringar och flera olika lag/tävlingar i skol-dm. bara några förslag. sen är det bästa tipset egentligen att träffa kompisars kompisar. att dra igång saker själv är det bästa eftersom nästan alla vill göra nåt men inte orkar organisera. bjud hem några kompisar hem till dig och säg åt dem att alla tar med sig en kompis som de andra inte träffat/träffat enstaka gånger.

ha kul och enjoy!


   
SvaraCitera
Gifted

treford49:

Har ni några bra förslag? kan tillägga att jag bor i stockholm och är kille

politiska aktiviteter, (antar religion inte är något för dig), förening på skolan, ungdomsgårdar, ravefester...

Många ravefester är det 16+ på, och det är mycket trevligt folk där. Men då måste man ju givetvis gilla musiken.


   
SvaraCitera