Aviseringar
Rensa alla

Träffa ny(a).....


Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

Vet inte om jag postat detta i rätt sektion men detta är ju typ ett...problem så 🙂

Det är så att jag typ har "ångest" för att träffa nya människor/kompisar och det är ett ganska stort problem för mig eftersom att jag VILL träffa "nytt folk" .

Vi kan ta ett exempel. En kille börja chatta med mig på Facebook för några veckor sen, jag känner honom inte men vet vem han är, jag har sätt hnm osv fast vi har aldrig träffats. Vi brukar även Messa ibland.

Han vill träffa mig ( som kompis hehe) och jag... Vill men jag säger hela tiden till hnm på ett skämt sätt att jag inte vågar. Typ ( vilket egentligen är sanningen heh).

Det är lite så att om jag träffar han så träffar jag inte endast han utan även hans kompisar, hans "gäng" Det är liksom så det funkar, man träffas inte "1å1" xD . dock är inte det mitt prob, tror jag.
Jg försökte komma på vad problemet verkligen är. Det är inte det att jag inte orkar, för det gör jag. Det är inte så att jag inte har tid, för det har jag. Det är inte så att jag inte KAN, för jag kan och det är inte så att jag inte vill för.. Jag vill, på ett sätt :s
Jag tror att problemet är så att jag inte vet vad jag ska säga till personen, jag vet inte vad vi ska prata om och det gör mig på ngt sätt "rädd" och hindrar mig från att dra ut. Jag är inte pratig med folk jag inte känner om man säger så. Är inte Så jätte pratig med de jag känner heller Hah elr jo d är jag nog men iaf :p .
Jag vet att man ska börja med frågor typ som vart du bor osv fast det vet jag redan och sådant pratar man ju inte om när man träffas å gör något när det INTE är skola -.- .
Jag har fått svaret på detta att man inte kan säga nu vad man ska elr kan prata om och det fattar jag, man liksom bara pratar men jag har faktiskt problem med det. JAG VET INTE VAD JAG SKA SÄGA. Och nej jag tänker inte 10000 ggr innan jag säger ngt och nej jag bryr mig inte om jag säger ngt knasigt :p
Seriöst vad är det för fel på mig ? 🙁 jag blir så arg!
Jag har självklart "testat att träffa nytt folk" ( ajj, det lät fel :O ) och det blir alltid så att jag går där bredvid nästan helt tyst och svarar endast på de frågor jag får. Jag vet styret är fel. Det ska inte vara så.
Jag vill liksom inte uppleva det igen so tjats maybe why jag inte vågar träffa nytt folk.

Snälla hjälp mig :'(

Vet att texten är asflummig, antagligen felformulerad och onödigt lång heh. Förlåt för det.


   
Citera

Jag har själv lite svårt för att hitta saker att säga till folk jag inte känner.. Det blir oftast något onödigt och tramsigt.

Om du upplever det som ett problem så kan du gå till kurator om det finns på din skola, eller typ en psykolog. Då får du hjälp och behöver inte ha ångest för att träffa människor. Annars kan du försöka att sluta tänka så mycket och bara säga vad som helst. [smile]


   
SvaraCitera

Det är en träningssak. Bestäm dig bara för att träffa personen. Om det är flera så kanske de pratar om något som du med kan prata om. Tror det handlar mycket också om självförtroende! Börja med att bara träffa killen då?? Klart att det är svårt om man är med en massa nya människor. Då vet jag inte heller vad jag ska säga fast jag är rätt bra på att snacka:P


   
SvaraCitera

Du behöver inse att du inte kommer lära dig prata med människor naturligt om du inte försöker, i alla fall ibland. Jag har aldrig riktigt varit rädd för det, men jag har jävligt svårt att bry mig tillräckligt om människor om de inte direkt intresserar mig ([blush]).

Det är ganska viktigt i arbetslivet.


   
SvaraCitera

typiskt svenskt har jag hört...


   
SvaraCitera

Prata om vädret och sånt töntigt skit, kanske verkar uselt men det är bättre än att sitta tyst som ett mongo.


   
SvaraCitera