Aviseringar
Rensa alla

träffa släktningar innan dom kolar


Ämnesstartare

Min farfar pundade och nu är han helt konstig i huvudet och vi träffar aldrig honom. Träffade honom för kanske fem år sen och då förstod han inte så mycket, inte för att han var senil eller nåt utan för han har fått nån hjärnskada av skiten.

Min morfar spöade på mormor och antagligen min morsa. Han var alkis och är det fortfarande vilket gjort att typ ingen i släkten träffar honom längre eftersom han inte håller sig nykter när de försökt träffa honom. Han träffar jag aldrig heller. Men jag vet att att han vill träffa mig har jag hört på omvägar.

Nåväl det är bakgrunden. Nu till mitt relationsproblem. Jag känner att jag på nåt sätt att jag vill träffa dom eftersom han har lite skalle kvar hoppas jag. Framförallt min morfar. Känns fel mot mamma att träffa honom. Jag klandrar inte honom för att vara alkoholist, men att spöa på sina barns mamma, jag vet inte, men det är ändå mitt blod. Jag var hemma och hälsade på och då kollade vi i fotoalbum och då såg jag honom och då väktes den här känslan inom mig. Han är inte direkt nån finkultursalkis så jag tror inte att han kommer bli speciellt gammal för den delen heller.

Jag skulle uppskatta lite perspektiv på det här. [smile]


   
Citera

Varför vill du träffa ngt jävla svin till gubbe bara för att ni är släkt? Jag skulle t ex aldrig komma på tanken att träffa mitt svin t farmor igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig förstått poängen med att vilja träffa släkt/familj man inte känner, å andra sidan har jag inte haft sådana problem. Känner ingen större uppskattning för min släkt ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träffa honom och se vad du känner, tror inte att din mamma kommer att ha någonting emot det.
Men kom ihåg att missbrukare är ganska så bra på manipulation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min mamma är uteliggare och borta i huvudet (borderline + drogmissbruk). Jag vill träffa henne innan det är för sent men fasar för vilket skick hon är i. Jag har inte sett henne på tio år.


   
SvaraCitera

Gör det om du vill, och nämn det för din mamma om du vill. Låt inte några okända på internet moralisera över ditt val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stål:

Varför vill du träffa ngt jävla svin till gubbe bara för att ni är släkt?

Utan honom skulle jag aldrig ha gått på den här jorden.

isola:

Träffa honom och se vad du känner, tror inte att din mamma kommer att ha någonting emot det.

Hur ska man kontakta honom i så fall då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Min mamma är uteliggare och borta i huvudet (borderline + drogmissbruk). Jag vill träffa henne innan det är för sent men fasar för vilket skick hon är i. Jag har inte sett henne på tio år.

Hur hade du tänkt få kontakt med henne? Är det hon en sån man ser på stan eller håller hon sig i skymundan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inglorius:

Hur ska man kontakta honom i så fall då?

Ringa, om han har någon telefon.
Annars så skulle jag bara ha dykt upp. Innan han hinner städa, byta kläder, slänga ut polare etc etc.
Skulle vilja se verkligheten som den var liksom.

Mow Skwoz:

Min mamma är uteliggare och borta i huvudet (borderline + drogmissbruk). Jag vill träffa henne innan det är för sent men fasar för vilket skick hon är i. Jag har inte sett henne på tio år.

[love]


   
SvaraCitera

inglorius:

Utan honom skulle jag aldrig ha gått på den här jorden.

Det är ju helt irrelevant, utan bönder t ex hade jag inte haft mat för dagen o alltså inte funnits. Inte fan vill jag träffa alla världens bönder bara för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inglorius:

Är det hon en sån man ser på stan eller håller hon sig i skymundan?

När hon inte är tvångsintagen på behandlingshem brukar hon driva runt på stan och i förorter, ibland sover hon ute och ibland bor hon hos någon bekant (detta enligt andra - jag har inte siktat henne själv). Hur jag ska hitta henne vet jag inte. Min mormor kanske vet något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sånt är livet. Jag har en farfar som inte verkade gilla oss barn så mycket. Försökte jag ta kontakt med honom, så sa han inte alls mycket och nu har jag inte träffat han på flera år och enligt min pappas första tjej så är han död. [shake]


   
SvaraCitera