Aviseringar
Rensa alla

Träffa tjejen för första gången


Ämnesstartare

Tja!  har skrivit med en tjej några veckor och vi gillar varandra sjukt mycket. Hon bor 1 timme bort tyvärr, men om några veckor så tänkte vi träffas. Kommer ta tåg till hennes stad och sen så kommer hon och hennes mamma hämta mig på stationen. Jag är såklart lite nervös för att träffa henne, men även hennes mamma haha. Ska jag skaka hand och hälsa o presentera mig eller hur brukar ni eller vad tycker ni jag ska göra.  En annan sak som känns lite nervöst är bilresan från stationen till hemmet. Vill inte att de ska bli akward och tyst eller nåt. Men det kanske löser sig också. Men vad tror ni o har nån varit med om liknande 🙂 Dela med er av era erfarenheter 😀


   
Citera

Fyfan, hade aldrig klarat ngt sånt, allt känns dukat för massiv awkwardness, vem fan vill träffa föräldrarna direkt liksom

sry, är f1 gammal 


   
SvaraCitera

Ja det kan du väl göra. Det värsta som finns är folk som mumlar något hörbart och sen sitter tyst och vägrar ögonkontakt. 


   
SvaraCitera

Du kan ju skaka hand om mamman går ur bilen annars skulle det vara lite knasigt. Men krama tjejen såklart 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:
Du kan ju skaka hand om mamman går ur bilen annars skulle det vara lite knasigt. Men krama tjejen såklart 😉

haha ne annars så skakar ja inte xD men klart ja ska krama tjejen fast blir nog en puss oxåBlink bästa är väl om hon kommer själv och möter mig o så kan vi snacka lite på vägen till bilen o så, då kan ja ju fråga henne om hur hon tycker ja ska hälsa xD


   
SvaraCitera

Va prat glad och skämtsam , de gillar de äldre .


   
SvaraCitera

AlbinPök:

haha ne annars så skakar ja inte xD men klart ja ska krama tjejen fast blir nog en puss oxåBlink bästa är väl om hon kommer själv och möter mig o så kan vi snacka lite på vägen till bilen o så, då kan ja ju fråga henne om hur hon tycker ja ska hälsa xD

Gör inte något stort av det. Bara hälsa sen slut på det Tumme upp


   
SvaraCitera

Men jösses, vad pinsamt det kommer bli.. 


   
SvaraCitera

Att hälsa känns som ett måste (tyvärr) men annars är det väl bara att ta det som det kommer liksom 


   
SvaraCitera

så lätt att sitta o va chill när det gäller andra hehe


   
SvaraCitera

gör det som känns rätt för stunden, så antingen krama eller skaka hand med mamman, 
och jag skulle uppskatta en kram som tjej.
och i bilen, kan ni väll prata om vad mmam jobabr med, om deras hus, vad dem gör på sommrarna, om dem har djur,  vad man gör i staden, vilka som kommer hem till huset, vad ni skall göra,  och glöm inte att berätta lite om dig själv, vad du gillar, är bra på, din familj etc.
och komihåg var inte blyg med att prata bra om dig själv!
stort lycka till! Blink


   
SvaraCitera

En kram kan väl knappast vara fel, blir bara konstigare om en tvekar. Sen är det väl lämpligt om du skakar hand och presenterar dig för hennes föräldrar också.. Det där med snacket flyter nog på rätt bra 🙂 Antar att ni har rätt bra personkemi om ni nu bestämt er för att träffas, så försök att prata som vanligt men kanske visa lite intresse för den stad du kommer till och uteslut inte mamman ur konversationen heller, du kan ju fråga om alltifrån vad dem jobbar med, skolan hon går på, vad ni ska göra under besöket osv. Sen brukar det flyta på tillslut.Glad


   
SvaraCitera

Pussa mamman och krama tjejen.


   
SvaraCitera

Var dig själv och krama dem båda. Då har du gjort mycket redan!


   
SvaraCitera
Yaren

Niklas:
Pussa mamman och krama tjejen.

Hihi!


   
SvaraCitera