Aviseringar
Rensa alla

Träffas efter 2 veckor


Ämnesstartare

Jag har mailat, sms:at och pratat i telefon med en man i ungefär 2 veckor. Det har uppstått ömsesidigt intresse och nu vill vi träffas för att se om vi är lika kompatibla i verkligheten som endast genom skrift och tal. Jag ska då resa en rätt så lång sträcka till honom och sova där.

Jag är tillräckligt gammal för att bestämma över mig själv, men så länge jag bor under min mammas tak är det hennes regler som gäller. Det hjälper inte att jag har sökt upp all information om honom för att göra henne säker, inte ens ett erbjudande om att få samtala med honom i telefon gör någon skillnad.

Hennes föreställningar om internet är att alla är mördare, våldtäktsmän eller psykopater. Hennes man får henne att absolut tro att det är så. Han sade också till mig, på ett väldigt otrevligt sätt, att mannen jag ska träffa måste vara helt dum i huvudet som vill träffa en brud som bor så långt borta. Samt att hans intentioner bara är att knulla med mig.

Kortfattat: Är det en bra idé att åka och sova hos någon jag endast känt över internet en kort tid? Och har min mor rätt att förbjuda resan?


   
Citera
Ämnesstartare

hur gammal är du?
hur gammal är han?
bor han ensam?
är du 100% säker på att han är han?

hur långt är det du ska åka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

botemedlet:

Han sade också till mig, på ett väldigt otrevligt sätt, att mannen jag ska träffa måste vara helt dum i huvudet som vill träffa en brud som bor så långt borta. Samt att hans intentioner bara är att knulla med mig.

hahahaha, men vad fan.

Kan inte han komma till dig då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hur gammal är du?
hur gammal är han?
bor han ensam?
är du 100% säker på att han är han?

hur långt är det du ska åka?

Jag är 18 och han är 5 år äldre. Han bor ensam. Jag är nästan helt säker, ja. Har varit noga med att ta reda på en massa information. Ungefär 4 timmar bort är det jag ska åka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hahahaha, men vad fan.

Kan inte han komma till dig då?

Jag vill helst inte introducera honom för min familj innan jag har fått klart för mig vad vi har för slags relation. Det skulle vara aningens jobbigt ifall de började prata om huruvida jag ska ligga med honom eller inte och liknande samtalsämnen. Hade jag bott själv hade han absolut kunnat komma hit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

botemedlet:

Ungefär 4 timmar bort är det jag ska åka.

då är det ju en bit ja. skulle ni inte kunna mötas i mitten eller så bara över en dag? är ju sommar (typ [sad]) [cute]


   
SvaraCitera

Träffade min tös efter två veckor. Eller typ 1,5.

Klickar man så klickar man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

botemedlet:

Jag vill helst inte introducera honom för min familj innan jag har fått klart för mig vad vi har för slags relation. Det skulle vara aningens jobbigt ifall de började prata om huruvida jag ska ligga med honom eller inte och liknande samtalsämnen. Hade jag bott själv hade han absolut kunnat komma hit.

mjo, men det är väl bättre än att inte få träffas alls? tänkte jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

då är det ju en bit ja. skulle ni inte kunna mötas i mitten eller så bara över en dag? är ju sommar (typ )

Jag tycker det är jobbigt att träffas så kort och hastigt. Ifall vi trivs mycket bra skulle det kännas hemskt att skiljas åt genast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

mjo, men det är väl bättre än att inte få träffas alls? tänkte jag.

På ett sätt, men samtidigt inte. Om vi nu skulle inleda ett förhållande vore det inte någon särskild bra start.

Slumpartad:

Träffade min tös efter två veckor. Eller typ 1,5.

Klickar man så klickar man.

Blev det någon övernattning och är det något du rekommenderar i sådana fall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

botemedlet:

ungefär 2 veckor.

botemedlet:

Kortfattat: Är det en bra idé att åka och sova hos någon jag endast känt över internet en kort tid? Och har min mor rätt att förbjuda resan?

Spontan reaktion från mig: Nej.

Ni kan väl resa halva vägen var och ses i en stad över dagen? Eller så kan han komma till din stad och bo på hotell? Det tycker jag är bäst med tanke på att ni pratat så kort tid + det är första gången ni ses.


   
SvaraCitera

botemedlet:

Blev det någon övernattning och är det något du rekommenderar i sådana fall?

Ja, hon sov här 3 nätter tror jag. Det är 5 timmar tåg mellan.

Rekommenderar det om du känner dig säkert på det. Annars kolla så du kan sova på tex soffa eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

botemedlet:

Jag tycker det är jobbigt att träffas så kort och hastigt. Ifall vi trivs mycket bra skulle det kännas hemskt att skiljas åt genast.

Det är sådant man får ta.. I värsta fall, ta in på nåt hotell eller vandrarhem en natt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Rekommenderar det om du känner dig säkert på det. Annars kolla så du kan sova på tex soffa eller så.

Det känns bra. Får göra så om jag ej känner mig bekväm med att dela sovplats.

Bl0cket:

Ni kan väl resa halva vägen var och ses i en stad över dagen? Eller så kan han komma till din stad och bo på hotell? Det tycker jag är bäst med tanke på att ni pratat så kort tid + det är första gången ni ses.

Bl0cket:

Det är sådant man får ta.. I värsta fall, ta in på nåt hotell eller vandrarhem en natt?

Det är inte det lättaste att betala både hotell och resekostnader med begränsad ekonomi, annars hade det självfallet blivit så.

Problemet med min mors åsikter kvarstår. Hur ska jag få henne att tillåta mig att åka iväg på egen hand? Så vitt jag vet finns det inte någon lag som säger att föräldrarna bestämmer över sina myndiga barn.


   
SvaraCitera

botemedlet:

Det känns bra. Får göra så om jag ej känner mig bekväm med att dela sovplats.

Säg innan att du vill ha det, i alla fall första natten, så herrn inte får nå förhoppningar.

Om du sen väljer att krypa ner under hans täcke så är ju det ba bra.


   
SvaraCitera