Forumet - Träna för viktnedgång

Träna för viktnedgång

760 0 29

Spana också in:

1. Börja med att se över din kost, den är a-o i viktminskning/ökning.

2. Nöt mycket cardio, t.ex. löpning, gärna i terräng. Vad jag inte vill se är att du skaffar dig överseriösa träningskläder som man ser att en del fjantar som kör "power walks" har. Det är lite som att en nybörjare i skidåkning skulle gå in och köpa pro-gear direkt när han/hon ska ge sig ut i gröna backar i Sälen.

3. Kombinera gärna med någon form av lättare styrketräning, t.ex. styrkegympa, gympa med stång, etc.
Snor tråden lite..

Konstigt nog så har jag faktiskt gått upp i vikt efter att endast ha tränat på gym tre gånger[shake]

Är ca 193cm och vägde 68kg innan och nu väger jag 72kg.

Men kan nog ha att göra med att jag samtidigt bestämde mig att bli köttätare efter ha varit vegetarian i ca 3år.

Har förövrigt varit en latmask i två år nu som inte har utövat något fysiskt alls... Fick träningvärk första gången jag gick dit, har klarat mig förvånansvärt bra hittills.

Passen har varit rätt lika.. lätt saker

typ

Spinning 20 min

Rodd saken 15 min

Löpband 20 min

Och om jag har lust/ork brukar jag klättra i en jobbig trappstegsmaskin i några minuter.

Brukar vara helt slutkört efteråt, väldigt ny/oerfaren vad det gäller träning dessutom[blush]

Tanken är väl att jag ska börja köra 2-3 ggr i veckan men har bara börjat med en gång eftersom jag är en latjävel.

Ni som gymmar, hur ser era pass ut? Vill veta allt från hur ni började/ser ut idag och hur det har påverkat eran vikt/muskler.

Tanken är väl att jag ska få bra motion och bli piggare overall och inte bygga gigantiska muskler(vilket jag inte har något intresse utav).