Aviseringar
Rensa alla

Träna lite varje dag?


Ämnesstartare

Det är ju inte bra att träna för mycket men istället för att träna långa pass 2-4 gånger i veckan kan man träna t.ex 20-30 min varje dag om man tränar olika saker varje dag typ kondition en dag, mage och ben en dag och sen kanske armar t.ex eller är det bättre att träna färre men längre gånger? Vad tycker ni är bäst?


   
Citera
Ämnesetiketter

träna någonting varje dag är bra, man bör vara fysiskt aktiv iaf 30 minuter per dag, typ cykla till skolan/jobbet eller så, sen utöver det är det också bra att träna.

man bör i princip röra på sig s mycket man kan, det är mest när det handlar om tung styrketräning man ska hålla nere på det (eller om man är ovan med träning i största allmänhet, då bör man starta lugnt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space kitty:
träna någonting varje dag är bra, man bör vara fysiskt aktiv iaf 30 minuter per dag, typ cykla till skolan/jobbet eller så, sen utöver det är det också bra att träna.

man bör i princip röra på sig s mycket man kan, det är mest när det handlar om tung styrketräning man ska hålla nere på det (eller om man är ovan med träning i största allmänhet, då bör man starta lugnt)

Jag rör på mig i vardagen ganska mycket sen så tränar jag varje dag är det bra eller borde jag träna några dagar i veckan bara?


   
SvaraCitera

SelfishBitch: Jag rör på mig i vardagen ganska mycket sen så tränar jag varje dag är det bra eller borde jag träna några dagar i veckan bara?

det är bra, så länge du inte tränar tung styrketräning för samma muskel inom 48h

är man otränad kan dock jogging och dylikt räknas som "tung styrketräning" så då är det bra att ta det lugnt i början, som sagt.


   
SvaraCitera

Tränade ca 2 ggr om dan, 6 ggr i veckan för ett tag sen, ca 5 timmar on dan totalt. Känner mig fett otränad om jag tränar ca 3 ggr i veckan 🙁

men beror förstås på vad man tränar


   
SvaraCitera
Pardon

Bööööörg:
Tränade ca 2 ggr om dan, 6 ggr i veckan för ett tag sen, ca 5 timmar on dan totalt. Känner mig fett otränad om jag tränar ca 3 ggr i veckan 🙁

men beror förstås på vad man tränar

Tränar du för nån sport eller?

Är det bara gymmande du menar måste jag bara snabbt få fråga hurfan det ens är möjligt utan att vara en atlet på elitnivå. Vad gör man på gymmet? 100 reps x 5 på alla övningar i boken eller?


   
SvaraCitera

Pardon:

Tränar du för nån sport eller?

Är det bara gymmande du menar måste jag bara snabbt få fråga hurfan det ens är möjligt utan att vara en atlet på elitnivå. Vad gör man på gymmet? 100 reps x 5 på alla övningar i boken eller?

Thaiboxning ^^


   
SvaraCitera
Kudhos

Klart det går, inom vissa sporter är det ingen fara. Brorsan tränar varje dag och ibland två gånger. Sen saker som gym eller löpning är det mer påfrestande/skadligt att träna varje dag om du inte har ett planerat schema och vet vad du håller på med.


   
SvaraCitera