Aviseringar
Rensa alla

Träna mage [tips?]


Ämnesstartare

ollon palme:

FETTO HORA

Va de ditt bästa? ojojoj, gå hem och träna och kom tillbax om några år du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Meh my bad, så fort jag hör fast mage tänker jag magmuskler.

.. Vill bara få bort "överflödigt" fett från kanten o så.. några mera knep/tips?? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nordströmskan:

några mera knep/tips?

Inte igentligen, jag kör mest styrke träning, men jag antar att en lågkalorie diet och att springa borde funka då? Har ingen aning om hur mycket "Överflödigt" är dock, rekommenderar inte lågkalorie diet om du inte är på gränsen till överviktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Inte igentligen, jag kör mest styrke träning, men jag antar att en lågkalorie diet och att springa borde funka då? Har ingen aning om hur mycket "Överflödigt" är dock, rekommenderar inte lågkalorie diet om du inte är på gränsen till överviktig.

Är helt normalviktig, inte något som syns. Är ju smal o så, men inte ''skit smal och grymt sexig'' XD haha om man kan säga så.
Men normal ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nordströmskan:

Men normal ^^

Men nöj dig med normal då, näst intill ingen gillar de där benranglerna som inte väger mer än 40-45 kg. Och om de gillar de är det helt enkelt något fel med dem

Trivs med den du är istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

de gillar de är det helt enkelt något fel med dem

haha x)
Men okej, tack för tipset 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nordströmskan:

Men okej, tack för tipset 😀

Lungt, nu ska jag sova...Mmmm säng[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Mmmm säng

sov gott, själv kan jag inte sova x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nordströmskan:

ja förståss, målet är att få bort ''överflödigt'' fett (som hänger). Har du några tips?? 😀

Om du vill ha bort fett så är de fettförbränning. Jogga, powerwalka, spinning osv.


   
SvaraCitera

Löpträna och ligg på kaloriunderskott, med andra ord: banta.

http://trainingground.webs.com/first.htm

Använd dessa hjälpmedel så kommer dom sakta men säkert bli mindre. Du kan köra någon liknande LCHF diet för att minska kalorierna utan att känna dig hungrig hela tiden. (LCHF = http://sv.wikipedia.org/wiki/Low_Carb_High_Fat & http://www.lchf.se/ )

Känner några som gått ner mycket med denna sorts diet, inget jag själv vill göra då jag tränar mycket dock.

För att behålla en fin form på benen och magen tycker jag att du kompletterar med styrketräning på gym. Du kommer inte plötsligt få stora muskler för att dem tränas (tyvärr).

Ex. på träningsdag för dig:

Knäböj 3set 10reps

Liggande lårcurl 3set 8reps

Vadpress​​ 3set 8reps

Cable​crunches 4set 10reps

Crunches​ 3set 10reps

Detta kan du köra ca. 2-3ggr i veckan samt att du springer 20min innan och/eller efter varje pass. Helst skall du konditionsträna 20min/dag, men om du äter LCHF-diet kan du nog unna dig att springa mindre, annars svimmar du eller nåt[crazy].

Lycka till!

Mvh, Dennis

//TrainingGround


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du ska ner i vikt kan du inte själv bestämma var det ska gå bort [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Jogga, powerwalka, spinning osv

tack!!!!


   
SvaraCitera

Träna hela kroppen på ett bra och balanserat sätt. Tränar du mage ska du träna ryggen, om du inte vill se ut som Quasimodo i framtiden. Om du har tillgång till gym som har t.ex skivstångspass är det bra och allsidig styrketräning. Sedan kompletterar du det med att springa, cykla eller vad du nu vill och ha en relativt sund diet så kommer du säkert att bli stark och fin i kroppen[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

Ex. på träningsdag för dig:

Knäböj 3set 10reps

Liggande lårcurl 3set 8reps

Vadpress 3set 8reps

Cablecrunches 4set 10reps

Crunches 3set 10reps

Vid Knäböj, är det då viktigt att man har skivstång?

Liggande lårcurl är klockren 🙂

Vadpressen, finns det någon annan övning som motsvarar denna? (tror inte gymmet har en sådan)

Cablecrunches, ser lite extrem ut (lätt att göra fel), Något man ska tänka på? vilka muskler ska man andvända? (fokusera på)

Crunches, samma som situp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chips och läsk, det har funkat asbra för mej iaf[cool]


   
SvaraCitera