Forumet - Träna magen, rumpa, lår

Träna magen, rumpa, lår

2959 0 29
Hej jag undrar hur man lättast bränner magfett, rumpfett och lårfett. Måste man ut och springa? finns det inget annat sett eller något enklare sett? och hur ska man träna för att få magrutor snabbt!!
Bränner man magfett genom situps?
Tack till dem som svarar. Helst seriösa svar tack

Spana också in:

mehelium:

Hej jag undrar hur man lättast bränner magfett, rumpfett och lårfett. Måste man ut och springa? finns det inget annat sett eller något enklare sett? och hur ska man träna för att få magrutor snabbt!!
Bränner man magfett genom situps?
Tack till dem som svarar. Helst seriösa svar tack


Det går inte att punktförbränna fett, bara att köra på tills allt är borta, för att få magrutor tränar du magen? Situps, gärna med en balansboll som du har i ryggslutet för maximal effekt. Det är även viktigt att träna de inre musklerna i magen, det gör du genom att du helt enkelt spänner magen så ofta som möjligt, ungefär så mycket som den spänns då du hostar, försök att göra det så ofta som möjligt, vart du än är, vad du än gör.
mehelium:

bränner det magfett också då?


Har du lässvårigheter eller vad är det frågan om :s.

Du kan inte selektivt välja vilket fett du ska förbränna, när du tränar så tar kroppen energi ifrån fettdepåerna i HELA kroppen.

schism:

"Man kan inte punktförbränna fett"


Plyvert:

Det går inte att punktförbränna fett, bara att köra på tills allt är borta,

mehelium:

bränner det fett då eller måste jag ut och springa eller något också?
funkar cykel?


Det bränner fett, men framförallt bygger det muskler. Du bör inte hålla dig enbart till det dock utan träna något mer fettbrännande, ju fler muskler som jobbar desto mer fett bränner du, cykla är bra, men springa är bättre.

schism:

haha det kommer att se ut som att killen går runt och är bajsnödig jämt


Då spänner han sig för mycket, inte mer än vid en hostning. [smile]
Plyvert:

Det är även viktigt att träna de inre musklerna i magen, det gör du genom att du helt enkelt spänner magen så ofta som möjligt, ungefär så mycket som den spänns då du hostar, försök att göra det så ofta som möjligt, vart du än är, vad du än gör.


förresten ska jag bara spänna till eller ska jag spänna i en viss längd?