Forumet - Träna på gym

Träna på gym

1102 1 37

Spana också in:

Bänkpress  och Knäböj:

Värm upp med endast stången några gånger.
Kör sedan 5 upprepningar av rörelsen med rätt vikt, vila sedan fem minuter och kör igen, vila 5 minuter, och kör igen. 

Marklyft:

Värm upp med minst vikterna. Kör sedan två lyft tills du är uppe i lagom vikt. Ta då paus och kör sedan fem upprepningar.

Exner: Börja med väldigt låga vikter, så att du får in rörelserna. Är frestande att lägga på mycket, men då kommer du att få problem senare. När du märker att du har fått flyt i alla övningarna, ska du gradvis öka varje vecka för att bryta ned musklerna så att de byggs upp starkare.

Ska tänka på det. Hur ska man tänka med set och reps, visst har de nån betydelse?
Sätt upp mål! 
Ska du klara att bänkpressa en viss vikt till nyår? Ha även en delmål! Om du känner att det ger resultat som du inte bara "känner" av utan även kan bevisa(för dig själv iaf!), så är det nog lättare att känna pepp och att man åstadkommit något! Om jag, personligen, inte har något mål med träning, så skiter det sig Direkt! 


Som nämt, börja med låga vikter, så att du får in rörelserna - om du så inte har några vikter alls! Alla muskelberg på gymmen har också varit nybörjare en gång - glöm inte det! En del är dryga och vill stoltsera med vad de kan, kanske t o m att de går fram till en och ger tips, även om man inte frågat om hjälp. Oftast vill nog ändå folk väl, så ta det som något positivt till att någon pratar med en och att denne inte vill att man ska skada sig... tyvärr, så finns de ju dock de som tror sig kunna saker de inte kan. 

Obs! Ta inte en jäkla massa selfies medan du tränar. Du ödslar så mycket tid som kunnat gå till träning och ibland även andras tid. Dessutom så stör du - faktiskt! Ehehe