Aviseringar
Rensa alla

Träna rumpa och lår?


Ämnesstartare

hellen:

Okey så här är det: Jag är väldigt smal men vill ha lite "fastare" rumpa och lår. Så vad ska man träna då? Hjälp mig!

Du får kanske se till att äta lite mer än vad du gör och sedan träna knäböj exempelvis. Benpress är en annan bra övning. Varför inte komplettera med höftlyft på boll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ut å löp å SQUAT FFS!!! (knäböj, benpress grymt bra)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

maskiner som tränar rumpan

pff..

billet:

SQUAT FFS!!!

så ska det låta! [party]


   
SvaraCitera

Rapid:

pff..

hmm?


   
SvaraCitera

knäböj och raka marklyft [love]

då jävlar ska du få se på fast rumpa [bigsmile][wink]


   
SvaraCitera

addictive:

knäböj och raka marklyft [love]

Lägg till ufall med. [y]


   
SvaraCitera

jupp utfall


   
SvaraCitera

sculptura:

Lägg till ufall med.

okejdå men dom är så tråkiga[sad] [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

hmm?

var inte helt seriös, men om man skickar en tjej på att fjolla runt i maskiner så kommer det knappast bli mycket till resultat.

För att slippa feministiska påhopp så syftar jag speciellt på att tjejer har svårare att bygga muskler, inte att de nödvändigtvis tränar slött.


   
SvaraCitera

Rapid:

var inte helt seriös, men om man skickar en tjej på att fjolla runt i maskiner så kommer det knappast bli mycket till resultat.

För att slippa feministiska påhopp så syftar jag speciellt på att tjejer har svårare att bygga muskler, inte att de nödvändigtvis tränar slött.

ok, men jag tränar på friskis flera gånger i veckan och på gymmet där finns det maskiner som bara tränar rumpan. De är alltid upptagna på grund av alla tjejer som sitter där.
Visst, vissa kanske bara sitter där och slöar men många kämpar på rätt bra.
Du kanske dock är mer insatt i detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

Visst, vissa kanske bara sitter där och slöar men många kämpar på rätt bra.
Du kanske dock är mer insatt i detta?

I regel är det rätt onödigt att försöka punktattackera stora muskler med maskiner, det tenderar att bli dålig överbelastning och kass lyftväg.

Även om man inte vill bli bodybuilder så är det byggarna som tränar bäst för volym. Även om det till viss del har med att fria vikter är coolare/manligare så finns det en anledning att de stora killarna lyfter skivstänger och har sig. Istället för de maskiner som Lisa 14 år brukar gå runt och göra 20 reppare på i tron att hon ska få en "fastare kropp".

Självklart blir teknik en viktig faktor om man ger sig på knäböj och liknande, men gör man bara rätt(dvs får instruktion av kunnig) så är det ingenting farligt i det.


   
SvaraCitera

Rapid:

I regel är det rätt onödigt att försöka punktattackera stora muskler med maskiner, det tenderar att bli dålig överbelastning och kass lyftväg.

aha ok

Rapid:

resten

ehhh....?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive:

näböj och raka marklyft [love]

då jävlar ska du få se på fast rumpa

Har du lyckats eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marklyft och utfall (gärna me hantlar) är det ultimata för rumpan[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

ehhh....?

ahhh....?

Kanske blev lite flummigt, eller vad syftade du på? [blush]


   
SvaraCitera