Aviseringar
Rensa alla

Träna Sexpack


Ämnesstartare

Hej jag har läst väldigt mycket nu om vad man ska göra för att träna sin kropp mycket motion och bra mat min

jag är 20 år och är 1.70 - 1.73
väger just nu 65

fråga är:

om jag springer varje dag
är det km per dag eller tid ?
Hur länge ska jag springa ?

vad ska jag äta för att träningen ska ge bra resultat?

Tänkte göra 50 armhävningar och 50 sittapps första veckan sen ökar jag med 20 sittapps och 10 armhävningar varje vecka

Hur länge skulle det ta för att få närmare ett sexpack eller se något resultat ?


   
Citera
Ämnesetiketter

Kläm i extra varje gång du bajsar så ska du se att det blir bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Kläm i extra varje gång du bajsar så ska du se att det blir bra!

Vill ha mogna svar ni som bara ska va omogna behöver inte kommentera här


   
SvaraCitera

Nu sårar du mina känslor [cry]


   
SvaraCitera

FaNtA91:

springer

Springer man så ska man springa milen. Springer man kortare är man fjantig (så länge man inte är en sprinter) och springer man längre så är man korkad och tråkig.

FaNtA91:

Tänkte göra 50 armhävningar och 50 sittapps första veckan sen ökar jag med 20 sittapps och 10 armhävningar varje vecka

Vad är målet? Du kommer bli bättre på armhävningar och situps och eventuellt få problem med ryggen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fokusera inte så mycket på distans i ditt springande, det viktigaste är tiden du tränar. Om du ska få ett sexpack är det att få bort fett som gäller, och för att få en effektiv fettförbränning bör dina konditionspass vara minst 20 minuter långa, men helst mellan 30 minuter och en timma.

Och som Myksa säger, vad är ditt mål? Vill du bara bli bra på armhävningar och situps kan du träna på så vis, men vill du bygga upp en allsidig styrka måste du träna hela kroppen.


   
SvaraCitera