Aviseringar
Rensa alla

Tränar jag för mycket?


Ämnesstartare

Myksa:

Du kanske inte bara ska tänka på att gymböga upp överkropp och sexpacket utan lederna behöver lite åtanke också?
Har du tränat något innan du började träna såhär? Någon sport? Tränar du bara för att bygga muskler? Beach 2010 eller tränar du bara på skoj? Har du ett mål?

Tränar inte ba magen utan tränar hela kroppen, dock magen något mer än andra muskelgrupper. Har tränat hemma ganska mycket i flera år, situps, armhävningar, men på senaste tiden har jag börjat träna seriöst. Han lirat fotboll och andra sporter, Tränar främst för att få en fin kropp men även för att bygga muskler. Mitt mål är att få bort det mesta fettet från kroppen för jag har redan jävligt mycket muskler.

TungviktarN:

Hur ser du ut kroppsmässigt ? Vuxit klart och allt sådant t.ex.. ?

Är jävligt mogen för min ålder kan jag ba säga. Vettefan om jag växt klart än men.. Har redan jävligt mycket muskler, rör mig mycket på fritiden, lirar fotboll med polare osv. Så jag känner mig redan jävligt vältränad. 6 packet syns ganska mycket nu, har sjukt stora bröstmuskler, och jävligt stora biceps.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ba säga att jag väger typ 68 och är typ 170 lång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min bror tränade/tränar så mycket att
han kommer dö i förtid.

han tränade varje dag, och tränade
ca 3-5 olika grejer varje dag.
som tex, jogga, cykla, situps, gym, simma. osv.
och han gjorde det extremt överdrivet också.

han joggade flera mil, han cyklade flera mil (hade en tjej förr
som bodde 16 mil ifrån han och han cyklade dit och var där någon
dag och sedan hem) han gjorde situps i kanske en timme.
varje gång vi stog i köket och gjorde pasta så gjorde
han armhävningar på golvet lite då och då.
han gymmade 3-5 timmar per dag och simmade
rätt så ofta och är även badvakt.

men samtidigt så åt han lika mycket mat
som min mamma, jag, min pappa och pappas tjej
sammanlagt. och han äter fler gånger än alla oss i familjen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uhuuuuuu:

min bror tränade/tränar så mycket att
han kommer dö i förtid.

haha de där verkar ju ba sjukt, tränar långt ifrån så mycket. Tränar nog inte så mycket att det är skadligt för kroppen men undrar ba om det verkligen hjälper att träna såhär mycket eller tränar jag i onödan? För det kanske ba har motsatt verkan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

waxxyy95:

haha de där verkar ju ba sjukt, tränar långt ifrån så mycket. Tränar nog inte så mycket att det är skadligt för kroppen men undrar ba om det verkligen hjälper att träna såhär mycket eller tränar jag i onödan? För det kanske ba har motsatt verkan?

träning kan vara skadligt för kroppen då den
inte har växt klart.
men.. alla har ju olika lätt för sig att få muskler,
bil av med fett och sånt.

jag tränar aldrig, min träning är att knulla
och gå fort till bussen för att inte missa den.
och jag är jävligt smal.

jag äter ändå knappt aldrig nyttig mat.
och jag äter mycket mat.
men jag har bra ämnesomsättning vilket
gör att jag kan trycka i mig ett helt
paket smör om dagen utan att gå upp.
sedan när jag tränar så får jag väldigt lätt muskler.
tränade tex röven 2 ggr i veckan i 30 minuter på gym i 2 veckor
och jag märkte direkt skillnad.

så det beror på person till person.
men om du äter bra mat och tränar 1-2 timmar per dag ungefär
i 3-4 dagar i veckan så ska det nog räcka.

och sedan om du vill bli biffig och få
jättemycket muskler så måste du lägga ner pengar
på en massa proteinpulver och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stor chans att du slutar växa på längden då allt går till muskler. det sa iaf min idrottslärare till mig.

waxxyy95:

6 packet syns ganska mycket nu, har sjukt stora bröstmuskler, och jävligt stora biceps.

Du ville bara skryta va?


   
SvaraCitera

AwesomePancake:

Du ville bara skryta va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AwesomePancake:

Du ville bara skryta va?

Han undrade hur jag såg ut kroppsmässigt och jag svarade?


   
SvaraCitera

waxxyy95:

30 armhävningar, 15x3 pushups

pushups och armhävningar är samma sak. tycker du kan skippa att styrketräna hemma fast ut och gå eller springa kan du ju iof göra. annars tycker jag inte du tränar för mycket. se till att få mycket sömn bara det är nog det bästa mot överträning. hur ser ditt träningschema ut på gymmet?


   
SvaraCitera

Eftersom du själv tycker att du trivs med den träning du nu gör och är så nöjd med resultatet ("6-packet syns ganska mycket... sjukt stora bröstmuskler... jävligt stora biceps"), så kör som du nu gör ett tag till. Om det blir för hårt i längden, kommer både kroppen och sinnet/lusten att säga ifrån, och då är det bara att minska programmet och vila mer.
Jag skulle nog ändå redan nu råda dej att hemma slopa armhävningar och pushups och bara köra mage (varje dag utom vilodag) och rygg (varannan dag).
Skulle f.ö. vara intressant att se en bild på dina magrutor, bröst och biceps... liksom kolla om du inte bara skryter...?!


   
SvaraCitera

Myksa:

träna olika muskelgrupper varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lasseboy87:

pushups och armhävningar är samma sak.

Skrev fel, mena situps.

lasseboy87:

hur ser ditt träningschema ut på gymmet?

Har inte satt upp nåt exakt träningsschema men när jag tränar brukar jag träna underkroppen ungefär 1 max 2 ggr i veckan. Magen, underarmarna ryggen 2 ggr i veckan, biceps bröst skulderblad 2 ggr i veckan. Ev. nåt annat träningspass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absolutabs:

Jag skulle nog ändå redan nu råda dej att hemma slopa armhävningar och pushups och bara köra mage (varje dag utom vilodag) och rygg (varannan dag).

Men jag vill ändå träna brösten för dom är stora men inte stenhårda satt säga. Långt ifrån manboobs dock. Men kanske kan dra ner på det lite bara, för jag har kommit fram till att jag kör typ 180 armhävningar på en dag. Ibland dubbelt, när jag kör 2 träningspass.


   
SvaraCitera

waxxyy95:

Men jag vill ändå träna brösten för dom är stora men inte stenhårda satt säga

då kanske du har lite mycket fett på kroppen, (inte för att vara elak) har själv det men jag bulkar just nu, dom kommer se hårdare ut när jag deffat. och om du gör det såklart

mitt träningschema ser ut så här
varje pass är ca 2-2.5 timmar långt

dag 1 bröst,biceps
dag 2 vila
dag 3 rygg, mage
dag4 axlar, triceps
dag 5 vila
dag 6 ben, mage
dag 7 bröst biceps eller vila.
dag 8 vila eller bröst biceps
osv
du skulle ju kunna köra ett liknande schema fast med mer mage om du vill


   
SvaraCitera

tränar du så mkt utan att känna dig övertränad tränar du riktigt jävla slarvigt (ej illa menat, men det där är fan överdivet..). Kör liknande schemat ovan.
Själv har jag fått BÄTTRE resultat sedan jag dragit ned på träningen litegrann (vet hur det är att träna sjukt mkt).


   
SvaraCitera