Forumet - Träning

Träning

165 0 17
Shoo ..

Jag använder protein just nu pågrund av att jag gymmar.
Jag började igår men fattar inte detta.
Igår käka jag ris 2(gånger)
idag. Pasta,hamburgare

Det jag vill komma fram till är det att jag undrar om jag inte blir tjock samtidigt som jag tar protein.
Hemlight:

Använder du inte proteinerna (träna osv) så omvandlas protein till fett.

Du kan inte bara äta ris, och pasta. Vill du gå upp i vikt (muskler) måste du äta mycket mycket mer.

HAHA. Jag vill byta min fett mot muskler..
alltså vill att protinet ska visa resultat..
Men tror att ja kommer iställer gå upp i vikt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Slumpartad:

Ät bara rått kött

hahaha

Spana också in:

Från vad jag har lärt mig...
Så ska du äta och få ALL näring, jag menar också fett :)

Kolhydrater är bra för att det är bra mkt energi i dem, detta är något du kommer behöva i gymmet. Mer kolhydrater = mer utförande.

Men dina muskler komma inte byggas om du bara äter kolhydrater. Så ät kött, fisk och kyckling med :D

Och även om du har "dålig" ämnesomsättning och får ganska mkt fett över musklerna när du äter... så sluta inte att äta, fortsätt.
För efteråt kan du "deffa" och då kommer fettet gå bort och dina muskler kommer synas mer :D

Hoppas det hjälpte :D
Soony:

Det jag vill komma fram till är det att jag undrar om jag inte blir tjock samtidigt som jag tar protein.

Det är svårt att säga, med tanke på att vi inte vet ett skit om din träning eller grundförutsättnigar, kroppskomposition osv... Men så länge du bränner det du stoppar i dig så ska det vara lugnt.
Sen så har synliga magmuskler ingenting att göra med muskelstorlek utan kroppsfetts procent.
enkel logik:
*äter du mer än du gör av med får du mer fett
*muskler väger mer än fett, därför finns det en viss risk att du går upp i vikt fastän du inte blir tjockare

sen är det inte ens säkert att du behöver käka protein, beror på hur mycket du tränar, men även om man tränar rätt mycket går det att få i sig den protein man behöver från riktig mat.