Aviseringar
Rensa alla

TRÄNING / STYRKA


Ämnesstartare

nån som vet nå moves för att bygga triceps?


   
Citera
Ämnesstartare

Om du har en bänk eller någon låg pall hemma, gör något liknande som den här bilden:

Image

Den tar skönt på tricepsen. Om du nu inte hade varit 13 år hade jag föreslagit gym dock. Finns rätt många maskiner för triceps där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bänkpress. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

batleth:

Bänkpress

Bänkpress (om det görs rätt) är väl snarare för bröstmusklerna, tar väl lite i triceps men det är ju inte den främsta muskeln man använder.

Ställ dig på knä med en hantel i handen (andra handen i backen som stöd), överarmen ska vara paralell med golvet och armbågen vinklad i 90°. För sen upp underarmen tills armen är helt rak (överarmen ska vara stilla!) och ner till 90° igen. Se till att ha överarmen rak och stilla så ska det nog gå fint [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för jag är 13år lång 1,78 väger 70kg tar 85kg bänkpress men asså jag tar protein också, har tränat i 1år ser ingen skillnad men blir starkare men musklerna syns ändå ingen skillnad på?? vad beror det på tränar 5 gånger veckan. please help me ....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well, till att börja med ska du låta musklerna vila cirka 48 h (lite osäker, någon får gärna bekräfta) efter ett träningspass. Om du t.ex. tränar biceps på måndag ska du inte träna biceps förrän på onsdag igen.

Sen beror det väl lite på hur du ser ut också, har du mycket fett så syns ju inte musklerna osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.. och detta är då för att musklerna ska få en chans att återhämta sig. Varför finns det ingen editeringsfunktion?!?! xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera

Tja. Att köra bänkpress som ren tricepsövning är idiotiskt. Enda gången jag skulle inkludera bänk på ett tricepspass är ifall jag körde bröst samma dag. Det är för övrigt något jag gör ofta och rekommenderar (det är bra att kominera en stor muskelgrupp med en eller två mindre per pass ifall man vill växa).

Vilket protein tar du? Rekommenderar gainer ifall du vill växa på dig. Sök på gymvaruhuset så får du med en gratis shaker.. det fick jag [bigsmile]

Några bra tricepsövningar:

-Dips (också bra kombinerat med bröst)
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html

-Stående tricepsextension med kabel
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBBentoverTriExt.html

-Pushdowns
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html

-Liggande bicepsextension (denna brukar jag endast köra ned till pannan, men det är ju lite som man vill)
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExt.html

Andra tips för att lägga på dig mer muskler är som killen ovanför säger, vila MUSKELGRUPPEN 48 h emellanåt (betyder inte att du måste vänta 2 dygn mellan varje gympass). Kör tunga vikter med färre repetitioner. Ät riktigt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ratigan, du glömmer en viktig detalj. "SvenskaEliten" är bara 13 år och har därmed inte möjligheten till att gå på gym, så de där övningarna kan bli svåra att göra. I och för sig kan han väl köpa sig maskiner och ha ett litet hemmagym, men det är väl inte direkt billigt?

Den första övningen som du föreslog är som en förbättrad version av min. 🙂


   
SvaraCitera

Ere bra att göra armhävningar varje dag?[crazy]
cirka 50 st ..


   
SvaraCitera

Öh. groooooovt förbättrad isåfall 😀

Men vafan. Klart att han kan hitta något undergroundgym någonstanns. eller börja i hockey. då får man alltid access till gym.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok tack! och ratigan jag kör med Whey-Protein från gymgrossisten 🙂
jerkix mitt BMI är 21 eller 22 normal vikt e mellan 20-25 så jag är inte fet bara få magen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aja, fortsätt träna bara så ska du nog se synliga resultat så småningom. 🙂

Sedan får du även tänka på att BMI inte är fullständigt pålitligt, och speciellt inte för personer under 18 år. Vi är ju inte färdigväxta ännu.


   
SvaraCitera