Aviseringar
Rensa alla

Träning, viktnidgång hjälp!!


Ämnesstartare

Hej, jag tränar 3-4ggr i veckan förut träna jag 5-6ggr i veckan och då gick jag ner 2kg. 
Är 161 lång väger 63-2kg och vet inte hur jag ska göra vill ju gå ner dom 5 kg extra. 
Jag har gått ner 3-4kg allt som allt under 4 månader och vad gör jag för fel?? Jag har verkligen tappat motivationen för träning typ därför jag inte tränar så mycket som förr längre men håller endå igång. Har gått ner 5cm i midjan. Men har någon nått tips eller nått vad jag kan göra?
Äter 12-500kalorier varje dag, men ibland kan de bli lite mer. 
Träning ser ut på en vecka
: jogging 30-45min, ibland lätt och ibland hårt. 1gång  i veckan
Styrketräning: 2
sen nått pass som bodypump, box. Tacksam för svar 🙂
brukar också promenera till jobbet 1-2ggr i veckan som tar 30 min i högt tempo kanske ät det 2.5km


   
Citera
Ämnesstartare

ät mer för helvete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du vet att muskler väger mer än fett va? Tränar du sådär mycket så tror jag nog att du får resultat. Däremot så tar din kropp en enorm skada av att träna hårt och sedan äta sådär lite.

Enligt denna tabell  http://www.kaloriguiden.se/rakna/kaloriraknare/  ligger ditt BMR på 1600 vilket innebär att din kropp bränner så många kalorier även om du ligger i sängen hela dagen. Ät alltså minst 1600 kalorier (ännu mer om du tränar hårt!!)  men ät bra mat. Ät de tre viktiga måltider + mellanmål man kan till och med unna sig lördagsgodis och ändå hålla sig i form :). Din kropp kommer ta fruktansvärt mycket stryk om du fortsätter såhär,  500 kalorier är alltså lite även om du inte motionerar alls.

Samt, släng vågen, den visar inte ditt resultat med tanke på att muskler väger, titta i spegeln och försök vara nöjd med dig själv. Du är I N T E överviktig (inte ens i närheten) och behöver verkligen, verkligen inte hetsbanta. Sluta upp på en gång.

bmr.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänker faktiskt låsa denna tråd då jag är orolig att du ska få osunda tips och jag har inte riktigt tid att hålla koll. Men jag rekommenderar dig att lyssna på mitt råd och kanske eventuellt gå och prata med någon för att förhindra ätstörning.  Det är inte hälsosamt att äta under 500 kalorier om dagen.


   
SvaraCitera
time
 time

Orsaken till att du inte går ner i vikt är just nu antagligen för att du svälter dig själv. 12-500 kalorier per dag är alldeles för lite. Du har alltså ställt om din kropp till svältläge, vilket gör att den tar åt sig allt du äter eftersom den kämpar för att hålla dig på två ben. Jag säger verkligen inte att du ska gå ner i vikt mer, men du måste få upp ditt matintag, annars kan det sluta hur dåligt som helst. Du ska äta minst 1600 kalorier om dagen.


   
SvaraCitera