Forumet - Tränings/Styrke schema

Tränings/Styrke schema

1694 0 22
Hej!

Har väldigt svårt att hålla mig till ett riktigt tränings schema då jag inte alltid kan gymma så många gånger i veckan. Så blir ofta att jag tränar samma saker då man inte kommer riktigt ihåg vad man tränade senast och har aldrig hittat något schema som passar mig.

Så jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig med ett styrkeprogram till gymmet, kommer träna mellan 1-2 gånger i veckan så måste ju nästan köra något slags helkroppsprogram.

Blir försäsong på fotbollen nu också så blir 2-3 fotbollsträningar i veckan så ben träning är inte det viktigaste.

Tack!

Spana också in:

K Special E GottiGott:

Både ja och nej men vill han se en ökning förutom på vikterna så lär det ju ta en bra stund för honom att komma någonstans med helkroppsprogram.


Nej. Du får gärna vara med och diskutera osv men om du inte vet så fråga saker eller förtydliga att du spekulerar istället för att komma med felaktiga "fakta"
mullis711:

Har aldrig förstått varför man ska dela in kroppen tex ben vid ett pass armar vid annat och sådant, bara slöseri med tid


För att du måste ju ta ut varje muskelgrupp helt och hållet, pressa dig själv för att den gruppen ska växa. Vilket den gör i sängen och vid matbordet efter att du fullkomligt tagit ut den. Det kan du inte göra under ett helkroppspass, även om du lyckas så är det med största sannolikhet bara skadligt. Jag vet själv vid tillfällen då jag kör 3 muskelgrupper samma dag (eller fler). För det första känns det inte alls lika mycket dagen efter och sen ger det inte riktigt samma resultat och definitivt inte samma känsla efter träning som när man kört riktigt hårt.
Knegaren:

För att du måste ju ta ut varje muskelgrupp helt och hållet, pressa dig själv för att den gruppen ska växa. Vilket den gör i sängen och vid matbordet efter att du fullkomligt tagit ut den. Det kan du inte göra under ett helkroppspass, även om du lyckas så är det med största sannolikhet bara skadligt. Jag vet själv vid tillfällen då jag kör 3 muskelgrupper samma dag (eller fler). För det första känns det inte alls lika mycket dagen efter och sen ger det inte riktigt samma resultat och definitivt inte samma känsla efter träning som när man kört riktigt hårt.


Bara bullshit, finns en anledning till varför jag fått så bra resultat med helkroppsträning, skulle ALDRIG få lika bra resultat som nu. Nej man måste inte köra sönder en muskel i botten för att få resultat, bara lite ansträngning räcker gott och väl. DUMMA BLONDIN!!
mullis711:

Bara bullshit, finns en anledning till varför jag fått så bra resultat med helkroppsträning, skulle ALDRIG få lika bra resultat som nu. Nej man måste inte köra sönder en muskel i botten för att få resultat, bara lite ansträngning räcker gott och väl. DUMMA BLONDIN!!


jaha P18 sorry du vet bäst

kanske bäst att du säger det till de lokala biffarna där du går och tränar som bara har hållt på sen innan du var påtänkt...jag är hemskt ledsen att fullkomligt besudla all din mångåriga erfarenhet


btw vi ses om 10 år när du troligen ser likadan ut som nu
Knegaren:

btw vi ses om 10 år när du troligen ser likadan ut som nu


Klart jag kommer göra tanken är inte just nu att öka i volym, isåfall slutar det aldrig. När man nått en vis nivå då man har muskler så det räcker behöver man inte öka i vikter, vilket P 21 Inte kan ett skit om "som vanligt"

Hoppas verkligen inte vi ses, så ful som du är och egocentrisk cyklar jag hellre 1 mil extra till ett annat gym så jag slipper se ditt tryne [chocked]
mullis711:

Hoppas verkligen inte vi ses, så ful som du är och egocentrisk cyklar jag hellre 1 mil extra till ett annat gym så jag slipper se ditt tryne


underbara argument...har du den där tårtan som avatar för att du egentligen bara är en lönnig liten fps-nörd men finnar i ansiktet och lika gapigt humör som du har attityd bakom skärmen?
Knegaren:

underbara argument...har du den där tårtan som avatar för att du egentligen bara är en lönnig liten fps-nörd men finnar i ansiktet och lika gapigt humör som du har attityd bakom skärmen?


Precis för en tårta som avatar betyder automatiskt att man är fet och har finnar i ansiktet bra logik där [tired]

Kanske du ska hålla dig till ämnet istället för att bete dig som ett litet barn?
Bara acceptera dina värdelösa gener kommer aldrig ge dig några muskler..
mullis711:

Kanske du ska hålla dig till ämnet istället för att bete dig som ett litet barn?


måste ju bete mig som ett barn när jag diskuterar med ett barn, hur ska du annars förstå?

ok, jag kan bättre än såhär; du får ha dina åsikter, om det funkar för dig kör vidare, jag håller mig till mina, jag gör vad jag kan för att hjälpa till, jag behöver inte hjälpa till, det är mitt eget val, men det finns ingen som helst anledning att du ska vara uppkäftig bara för att du inte håller med

och som rävpojken sa, det kommer ny forskning hela tiden, med andra ord finns det knappt fakta, bara åsikter
Knegaren:

och som rävpojken sa, det kommer ny forskning hela tiden, med andra ord finns det knappt fakta, bara åsikter


Skiter i fakta, så länge min kropp reagerar positivt och ger mig muskler UTAN skador så är det ett bevis på att mitt program. Träning är extremt individuellt vilket du inte förstår trångsynta värdelösa människa. Dra något gammalt över dig och håll käften framöver!