Forumet - träningsupplägg!

träningsupplägg!

237 0 7
Godkväll får jag väll ta och börja tråden med..

Det är såhär att jag har börjat träna igen efter 2 års uppehåll ( på gym)
grejen är att jag inte har hittat ett träningsupplägg som passar mig bra ( brist på kunskap på vad som skall tränas ihop), så jag undrar om det finns någon där ute som kan hjälpa mig med ett bra upplägg för att bli FIT och inte Biff då jag anser jag som biff skulle se alldeles kompakt ut om jag satsade på att bli biff^^

alltså, det jag vill ha hjälp med är att lägga upp vad som ska tränas vilka dagar för att kroppen skall återhämta sig bäst mellan kroppen!

Tacksam för svar!
Om du nyligen börjat med styrketräning eller är en person som har svårigheter att öka i vikt, då vet du hur svårt det är att öka kroppsmassan med enbart mat. Du behöver ett tillskott som ger dig en bra balans av näringsämnen som förstärker din kost för att öka muskelmassan maximalt. (Serious mass) är det ultimata enligt mig. Vill du gå in "helhjärtat" rekomenderar jag dig att öka doseringen med ett färskt ägg och 1dl havregryn.

Spana också in:

x_marty:

m du nyligen börjat med styrketräning eller är en person som har svårigheter att öka i vikt, då vet du hur svårt det är att öka kroppsmassan med enbart mat


svårt att öka i vikt skulle jag inte vilja påstå att jag lider av, har nog en "normal" viktökning till förhållande till vad jag äter.



isola:

Prata med instruktör på gymmet


tränar på ett obemnat gym..
Sluta ge tips när ni inte kan något eller ger dåliga tips.
Ts, Du får välja, Mer/större muskler eller inte.
Du får inte stora "armar som basketbollar och en nacke lik en tjurnacke" bara för du tränar för att bygga muskler.
Du kommer inte vakna upp med en kropp stor som Jay Cutler.

Det du ska göra är att göra ett schema som passar dig, hur många dagar du kan/orkar träna i veckan. Sen vilka muskelgrupper du ska köra de olika dagarna.
Väldigt enkelt. t ex måndag, Bröst,Axlar,Triceps. ett vanligt upplägg. När du kör pressar för bröst tränar du axlar och triceps, alltså ganska logiskt att de passar ihop. Dock måste du inte köra de tillsammans utan beror som sagt på vad du väljer. Mitt schema ser ut som följande just nu:

Mån - Axlar,triceps
Tis - Rygg,biceps
Ons - Ben,mage
Tors - Bröst
Fre - Biceps triceps,trapz, underarmar

Så har jag valt att lägga upp det, och det fungerar utmärkt.

Sen kosten då också. Här gäller det att tillfredsställa ditt Energibehov, antingen genom att hålla dig på balans eller överskott som är att rekommendera för optimalt resultat. Sen är proteinbehovet större nu och runt 2g x kv(kroppsvikt) rekommenderas. Orkar du inte eller har svårt att äta mat upp till de nivåerna kan du köpa ett billigt proteinpulver.Det är inget märkvärdigt utan bara vanligt mjölkprotein i pulver form. (om du nu inte köper sojaprotein, äggprotein osv)

Lycka till Bro!