Aviseringar
Rensa alla

Träningsvanor hos gymnasieelever


Ämnesstartare

Hej!
Håller på att skriva en rapport inom samhällskunskapen och har skapat en enkät som jag gärna vill att ni svarar på!

Vill bara ha svar från gymnasieelever.

Enkät för killar:
https://sv.surveymonkey.com/r/HGR6DCL

Enkät för tjejer:
https://sv.surveymonkey.com/r/H6TR228

Tack på förhand!


   
Citera

Jobba lite mer på att göra bättre svar och bättre frågor. Glad


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Jobba lite mer på att göra bättre svar och bättre frågor. Glad

ge människan ett mer konstruktivt svar? nu lägger jag mig i, men kunde inte låta bli när jag såg detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förslag på förbättringar uppskattas, men måste även påpeka att frågorna som jag använder mig utav är utformade med hjälp av universitetslärare och de reflekterar frågeställningarna som jag använder mig utav i undersökningen.


   
SvaraCitera

Varför skulle ens vänner och/eller familj vara den största delen till att man börjar träna? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så vitt jag vet så står det ingenstans att det skulle vara det?


   
SvaraCitera

2. Vad fick dig att börja träna? (Svara bara om du tränar)
Vänner

Familj
Annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det står ju "vad fick dig att börja träna" inte "vänner och familj är den största delen till att man börjar träna".
Det som jag har är en fråga, det du nämnde är ett påstående.


   
SvaraCitera

Sentiray:
Det står ju "vad fick dig att börja träna" inte "vänner och familj är den största delen till att man börjar träna".
Det som jag har är en fråga, det du nämnde är ett påstående.

Är du full kvinna?


   
SvaraCitera

Alltid kul med enkätundersökningar!
Jag tänker att träningsvanor hos gymnasieelever är ett brett ämnesområde för en rapport inom samhällskunskapen för gymnasienivå. Vad exakt är din frågeställning? Vad vill du fokusera på? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Indiodd: Jag tänker att träningsvanor hos gymnasieelever är ett brett ämnesområde för en rapport inom samhällskunskapen för gymnasienivå

Hmm hur menar du med brett?
Har tidigare utfört undersökningar på internationell nivå och nu är det väl ändå ganska begränsat då det endast gäller gymnasieelever i Sverige?


   
SvaraCitera
Berit

SvenskWithAttitude:
Varför skulle ens vänner och/eller familj vara den största delen till att man börjar träna? 

förhindra framtida sjukdomar, ny livsstil och aktivitetermed dem man bor med mm


   
SvaraCitera

Skönt att bara behöva fylla i ett svar (:


   
SvaraCitera

va ä vitsen med kille o tjej enkät när de är samma frågor?


   
SvaraCitera

Sentiray:

Hmm hur menar du med brett?
Har tidigare utfört undersökningar på internationell nivå och nu är det väl ändå ganska begränsat då det endast gäller gymnasieelever i Sverige?

När jag skriver uppsats brukar jag tänka att jag ska specifisera undersökningen, föreslagsvis genom en fokuserande frågeställning.  Det brukar vara lättare att visa högre nivå på resonemangen, och därmed få högre betyg. Exempel på frågeställningar inom ditt ämnesområde kan vara:
Hur blir gymnasieelever motiverade till regelbunden träning?
Hur påverkar ungdomarnas förebilder deras träningsvanor?
På vilket sätt skiljer sig målen med träningen åt mellan könen?

handendärnissen:
va ä vitsen med kille o tjej enkät när de är samma frågor?

Att det är samma frågor för herrar och damer är bra, då det gör det lättare att jämföra resultatet. Det behövs dock bara en enkät där första frågan är om personen är kille eller tjej. 


   
SvaraCitera