Aviseringar
Rensa alla

Trafikfrågesport, vad kan den understa?


Ämnesstartare

Okej, här tänkte jag att vi skulle snacka om trafikfrågor. Något alla bör kunna [smile]
Sen svarar någon och ställer sedan en ny fråga.

Okej, jag börjar som ett exempel.

Vad betyder märket som är fyrkantig, men lite vridet och är gul inuti och har en vit kant?


   
Citera

Akta ankan för fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Varning för fyrkantiga, stekta ägg."


   
SvaraCitera

Nachac:

"Varning för fyrkantiga, stekta ägg."

Från en anka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suck... detta är ju hopplöst. Var seriösa. trådar finns för att delvis ska få svar och annat som andra vill veta och annat roligt som det här. men här får man inte ens ette seriöst svar. Länktar tills någon är allvarlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Hando

Scrax:

Suck... detta är ju hopplöst. Var seriösa

Du ser, det är inte bara jag som är oseriös [no-no]

Scrax:

Vad betyder märket som är fyrkantig, men lite vridet och är gul inuti och har en vit kant?

Huvudled?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duktig Hando. jag börjar gilla dig.

Och ja, det är huvudled!!! Grattis, en stor öl till dig! [bigcheers] Men... en sak till. vad gäller på en huvudled?


   
SvaraCitera
Hando

Scrax:

Men... en sak till. vad gäller på en huvudled?

Om man kör där så måste man inte stanna för att släppa fram de som kommer ifrån en mindre väg?
Man har företräde/förtur eller vad det nu heter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, dvs dom som ska in på huvudleden har väjningsplikt. Annars var det rätt. Men du hade ju rätt angående företräde. Det är samma sak. 😉

Har du någon trafikfråga du vill ställa?


   
SvaraCitera
Hando

Ja, faktiskt:
Får man köra om en buss, som har stannat för att plocka upp passagerare när det är 50 km på den sträckan?


   
SvaraCitera

Hando:

Får man köra om en buss, som har stannat för att plocka upp passagerare när det är 50 km på den sträckan?

Man måste stanna om de blinkar ut. Annars kör man om.


   
SvaraCitera
Hando

sylar:

Man måste stanna om de blinkar ut. Annars kör man om.

Exakt [smile]


   
SvaraCitera

Jag tar väl nästa fråga jag då. Var brukar bromsen hålla till någonstans? Eller vad brukar bromsen göra?

Dold text: Lite överallt på somrarna. De är väldigt irriterande och bits.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bromsen får oss att sakta ner. Utan broms hade vi bara kraschat. Och bromsarna sitter vid hjulen?


   
SvaraCitera